Re: Jaki modem 33.6 kupic?

Autor: Przem Kowalczyk (przemkow_at_polbox.com)
Data: Mon 02 Jun 1997 - 23:52:23 MET DST

Łukasz Bajoński <lbajon_at_sgh.waw.pl> napisał(a) w artykule
<3394efb0.3995668_at_news.uw.edu.pl>...
: "cobrpp" <cobrpp_at_supermedia.pl> napisał(a):
:
:
: /> mam od dwóch miesiecy Logicode (kupiony na gieldzie bo tam
taniej) i nie
: /> narzekam
: /> a tak a propo
: /> i tak zazwyczaj lacze sie na 28800, a rzadko na 31200, a z TP
tylko na
: /> 28800
: /> moze TP nie ma w warszawie 33600, a moze moja linia jest do kitu
:
: Ma, i to coraz więcej :)
: Ostatnio (tydzień) nie zdarzyło mi się mniej niż 31.200 :)
: Tyle że mam Sportstera :)
:
Ja też mam Sportka, ciągnie tak samo tj. 31200 - 33600, a
ograniczenia do 28800 nie wynikają z
lini, ale z centrali. Po prostu nowe centrale znacznie dokładniej
pilnują parametrów lini (modemy
ponad 28800 (ale nie 56k) nieco naciągają parametry lini
(wykorzystują częstotliwości poza pasmem głosowym) dlatego na nowych
centralach mogą być problemy z maksymalną prędkością.

Osobiście polecema tego Sportka (33600 voice, interlnal, jakieś 600
(max 700) zł), jak pojawi się
jakiś provider (może już jest w Gdańsku), który będzie miał możliwość
ciągnięcie 56k, to zrobię
sobie upgrade.
Inną zaletą jest duża odporność na zakłócenia, np. podniesienie
słuchawki w najgorszym
przypadku prowadzi do chwilowego spadku prędkości (z reguły nawet nie
zauważa czegoś takiego).
Poza tym ma spore możliwości konfiguracyje, można używać go jako
automatycznej sektretarki,
jeśli ktoś się nagra to może oddzwonić pod podany numer i przekazać
wiadomość, może też
nadać na pager (nie jestem pewien czy w Polsce to działa (z każdym
operatorem)), podobnie
jest z faxami, ma też obsługę fax-on-demand. Swoją automatyczną
sekretarkę możesz sprawdzić
też zdalnie (tj. dzwonisz do siebie i sprawdzasz nowe wiadomości).

Jedyną wadą tego modemu jest marne oprogramowanie, sterownik lepiej
od razu sciągnąć z sieci
bo ten na dyskietce to straszne dziadostwo. Jeszcze gorzej jest z
programem komunikacyjnym
(jeszcze dla Win3.11), potrafi skutecznie zająć całą moc procesora
samym czekaniem na
połączenie :(((
Niestety trzeba go używać jeśli się chce wykorzystać wszystkie
możliwości modemu.

Jeśli ktoś coś wie o nowej wersji tego oprogramowania to proszę o
kontakt (na listę, albo priva)

pozdrówka

        Przem

--
Przemysław Kowalczyk    !! Technical University of Gdańsk !!
przemkow_at_polbox.com                         E T I