Re: K6 ratunku

Autor: Romuald Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Thu 29 May 1997 - 11:13:11 MET DST

On Thu, 29 May 1997, Gregorio Kus wrote:

> nie trzeba siegac az w tak daleka przeszlosc
> (Waitek robil koprocesory arytmetyczne juz w czasach CP/M'a
> [tak! do maszynek na 8080] ale chyba poza 8087 nie wyszedl)

  Jednak wyszedl dalej. Jeden z "moich" komputerow ma procesor
  intela 486 30MHz i koprocesor Witeka - dwa razy szybszy od intela.
  Jesli sie porowna ze wspolczesnym Pentium to ten koprocesor Weiteka
  jest duzo wolniejszy. Aktualnie nie wiem czy Weitek robi koprocesory
  zastepujace te wbudowane do Pentium.

> FastMath Cyrixa tez byl sporo szybszy od 387 Intela.
> Byly tez swietne koprocesory IIT, ktore mialy kilka
> dodatkowych rozkazow ulatwiajacych rachunki na macierzach

  Owszem byly ale mialy poza tymi rachunkami macierzowymi
  (np mnozenie dwoch macierzy o wymiarze 3x3 podobno bardzo
  przydatne w obliczeniach animacji trzywymiarowych)
  ale mialy pewne problemy z kompatybilnoscia. U mnie w sieci
  Novel potrafily dac jako wynik dzielenia przez zero liczbe
  zero. Po takim dzieleniu komunikacja z siecia sie zawieszala.
  Albo kolejne obliczenia (po takim dzieleniu przez zero) dawaly
  w TurboPaskalu bzdurne wyniki.
  Nie wiem czy byla to wada calej serii i czy wystepowala
  we wszystkich BIOSach/kartach sieciowych/programach czy
  tylko u mnie, w moich warunkach.

--
Romek
  ----- pecetologia to nauka doświadczalna -----