Re: szlifowane procesory

Autor: Jarek Bez Ziemi (titas_at_free.polbox.pl)
Data: Sun 25 May 1997 - 15:45:50 MET DST

Michal Achmatowicz wrote:

> Mam pytanie: czy jest jakaś prosta metoda na odróżnienie "szlifów" od
> oryginałów, tj. bez uruchomienia procesora. Domyślam się, że uruchomienie
> procesora np. z wyższą częstotliwością niż nominalna rozwiązywaloby problem
> - "szlif" najprawdopodobniej by padł.
> Interesuje mnie kupienie prawdziwego i133 na warszawskiej giełdzie i
> przezworowanie go na 2.5x66MHz. Z tego co wiem większość 133-jek jest w
> rzeczywistości 120-kami (natomiast prawie wszystkie 166-ki to 133-ki).
>
> Michał
Idzie odróżnić. Np. Intel stosuje różne zabezpieczenia
1 kod procesora musi być wygrawerowany na awersie, a nie np. namalowany
2 oznaczenia powtarzają się na rewersie tj. na kopercie zakrywającej
  gniazdo procesora i też muszą być wygrawerowane, a nie w postaci
nalepki, bo tak się zdarza
3 zwróć uwagę na linię ciągnącą się dookoła obudowy procesora nie może
ona stykać się z wierzchem obudowy
4 no i oczywiście od jakiegoś czasu Intel wydaje certyfikaty na
swoje procesory