Re: Uziemienie monitora

Autor: Jarek Lis (lis_at_spamfilter.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 20 May 1997 - 21:07:11 MET DST

Slawomir Sidor <cwaniak_at_kis.p.lodz.pl> wrote:
: : 100V jest wzglednie bezpieczne, 1000V dawalbym 0.1% przezywalnosci.
: : stosunek 1:10. To w sumie co lepiej okresla niebezpieczenstwo - napiecie
: : czy natezenie?

: No i wlasnie .. ten fragment dowodzi ze nie masz wiekszego pojecia
: o elektryce jako takiej. Tym samym nie powinienes zabierac glosu w
: sprawach sobie nieznanych.

I kto sie tu nie zna na elektryce :-)

: Otoz sprawa jest taka ze przy 100V nie daje 100% a przy 1000V .. nawet
: 100000 (sto tysiecy V) daje 100% przezywalnosci.
: Nigdzie przeciez nie napisalem o wydajnosci zrodla a to podstawa.

Za to napisalem o napieciu na czlowieku.

Mowimy o zrodle 1000V, czy 50V ... pod obciazeniem?
Nie interesuje mnie wydajnosc pradowa zrodla, skoro napiecie na obciazeniu.

: Jesli chcesz sie sprawdzic:
: Trafo z zasilacza 9-12V .. bateria plaska (nie moze to byc zaden zasilacz)
: podlaczasz baterie do obwodu wtornego (ten z grubszym drutem)
: lapiesz sie obwodu pierwotnego i odlaczasz baterie.
: Oberwales jakies 2-4kV.

Watpie. predzej ~500V. Chetnie podlacze oscyloskop, zmierzymy napiecie
szczytowe .... ale Ty bedziesz trzymal druty. No i sam wiesz ze o czas udaru
chodzi.

W zamian ja sie chwyce za zaciski mojego akumulatora w samochodzie.
Wydajnosc pradowa ma po zboju - 200A mozna ciagnac spokojnie przez pare
minut.

: Otwierasz TV dotykasz sie fajki na kineskopie. (Przez jakis metal bo
: poparzy i bedzie na mnie) i oberwales 25kV .. a zyjesz.

Jw. Kondensator maly, a jak chwycisz przewod to napiecie spadnie.

: NINIEJSZYM STWIERDZAM ZE GLOSY JARKA W TEMACIE UZIEMIANIA MONITORA
: SA JEGO ODCZUCIAMI RELIGIJNYMI A NIE MAJA NIC WSPOLNEGO Z PRAWDA.

A kto tu od dluzszego czasu usiluje wyciagac najdrobniejsze slowka, zeby
postawic na swoim? Bylo sie czepiac ze nie dopisalem "DC lub mcz"

My tu gadu a zycie dopisalo kolejny rozdzial. W Kamiennej Gorze.
Jak widac po kablu 20kV spacerowac nie nalezy, mimo ze "uziemiony".

J.