Re: Uziemienie monitora

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 18 May 1997 - 21:34:44 MET DST

On 17 May 1997, Sylwek Orlik wrote:

> Nie mogę bo strasznie łaskocze jak dotykam metalowych elementów :-)
> A tak poważnie to żadne urządzenie nie ulegnie uszkodzeniu z powodu
> wystąpienia fazy na obudowie. Zresztą wystąpienie fazy na obudowie już samo
> w sobie jest uszkodzeniem i to nie koniecznie tego urządzenia, ale
> uszkodzeniu może ulec użytkownik takiego uszkodzenia. Chyba, że chciałbyś
> taką instalację zamontować u teściowej :-). Elementy np. elektroniczne nie
> ulegają uszkodzeniu z powodu posiadania jakiegoś potencjału (gwoli
> scisłości ziemia nie ma potencjału zerowego tylko ujemny, ale nie wiem jak
> [...]

Hehehe fajnie kurcze ciekawe dlaczego ja miesiac gonilem za takim wlasnie
monitorem bo sie skubany spalil no jak mogl w sumie to tylko 220 poszlo na
te uklady na sciezkach drukowanych i wcale sie nie dymilo i nie poszedl
ogien ze nie wiedzialem czy nie isc po gasnice... Ale spoko jest nic sie
przeciez nie moze stac. Oj chyba trzeba bedzie zrobic pokaz :)

                                                                Jurand