Re: Linux contra swiat.

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Sun 18 May 1997 - 14:10:37 MET DST

rGLAB_at_waw.pdi.net (Ryszard Glab) wrote:

> Oczywiscie ze nie wiedzialem -ale czego oczekujesz o osoby ktora po
>raz pierwszy instaluje Linuxa a do tej pory miala do czynienia z DOS
>czy Novell a znajomosc Unixa ogranicza sie do sporadycznego uzycia vi,
>pine, lynxa lub tina przez dial-up?

tez bys sie zdezyl z niemoznoscia zainstalowania windowsow gdyby ten
zle wykryl sprzet, lub ten sprzet bylby nietypowy. zawsze bylem zdania
ze chocby to byl smiec, musi go instalowac osoba ktora wie co robi.
niezaleznie od tego czy to jest linux, czy glupia winda.

>I nie pomoze przeczytanie ksiazek
>w stylu 'Unix dla opornych'

ale masz dostep do inetu prawda ? wiec sprobuj jeszcze raz. ale tym razem
proponuje ci abys pytal ludzi jak mozesz sobie poradzic z problemami.

> Pewnie spotkales sie z sytuacja gdy rozpoczynajacy programowanie w
>dowolnym jezyku nie moze znalezc bledu w kodzie a osoba ktora ma
>doswiadczenie wystarczy ze rzuci okiem na kod i od razu wie co jest
>zle.

wiem. i to nie raz. i wiem ze instalacja linuxa jest trudna. ale ten
trud sie oplaca. dlatego moze popytaj wsrod znajomych, czy w twojej
okolicy nie znajduje sie jakis mlody fanatyk ktory wie jak z linuxem
postepowac. ewentualnie pytaj przez siec, ale ta metoda nie zainstalujesz
linuxa w ciagu jednego dnia.

> Z karta firmy Procom.

hehehe :)))))) z czyms musi byc. nie wierze w calkowicie nowatorskie
rozwiazania. nie te czasy.

>Jesli generowalem boot image dla kazdego z dostepnych w Redhat
>sterownikow SCSI i wszystkie nie dzialaly to co jeszcze mozna zrobic?
>Wiem -pewnie zmienic kod i przekompilowac jadro. Drobiazg.

lub zczytac napisy ze scalakow owej karty procom, rzucic na liste
i poprosic o skompilowanego kernela.

> Po moich doswiadczenniach nie widze przeszkod. Tyle samo prawdy.

czy aby na pewno ?

>Mnie na przyklad razi uzywanie okreslen typu 'necrosoft', 'windoza'
>zamiast normalnie 'Microsoft', 'Windows' ale coz to kwestia gustu.

>r(ycho)GLAB

a mnie nie razi uzywanie tych okreslen. zdaza sie ze po wlaczeniu komputera,
budzi sie on z reka w nocniku - mokrosoft.
ze sie wywala niewiadomo kiedy. umiera - necrosoft
moze troche z przekory. nie ma voice type :) - majkrofon :))
ze jest takze duzo piratow - WindoZ (analogicznie do WareZ)

jak widzisz kazde z tych okreslen pasuje :) ale to juz podchodzi
pod wojny religijne a nie pod narzekanie na nieudolnosci.

to na razie. 3maj sie.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |