Re: Linux Wars was: Linux kontra swiat

Autor: Grzegorz Szyszlo (znik_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 16 May 1997 - 23:05:14 MET DST

Robert Jaremczak <jaremczak_at_hotmail.com> wrote:
>Mialem kiedys ochote wyprobowac sobie Linuxa, bylo to mniej wiecej w
>czasie
>Softtargu w 1996.
>
>Epizod 1.
>
>Dostalem Red Hata 3 costam i zainstalowalem i co widze:
>- instalacja niebanalna, ale moze byc
>- fajne napisy startowe, podoba mi sie...
>- wyswietlanie na ekranie tekstowym wolniejsze od dosu :(

ze co ? chyba sobie zartujesz. mi na kazdym sprzecie
pomiedzy 486/33 a pentiumami w linuxie jest w stanie
wyswietlac szybciej.

>- jak wcisne ctrl+alt+del zanim sie zaloguje to sie wiesza

ta sekwencja sluzy do downowania systemu.

>- metoda rekonfiguracji jadra jakiej nawet w dosowych programach sprzed
>10 lat
> nie widzialem

to se odpal xconfiga do jadra. serja 2.xx.xx juz to ma.

>- edytory (emacsy,jedy itp) jakies takie jechowe, a obraz wyswietlaja z
>predkoscia
> programu w basicu i ciagle Ctrl+K,Ctrl+C,Ctrl+HGW...

to se zainstaluj word perfect 7.0 .

>- proboje odpalic XFree (zajebisty config), ustawiam wszystko (mam ATI z
>Mach64)
> i dupa, niewidzi clocking chipa, wypisuje smuty. Po starcie X-a
>ciemnosc na ekranie...

no tak. RH 3.xx . pewnie jeszcze nie zautomatyzowali procesu
instalacji do twojej karty. wystarczylo sobie dokopiowac
nowsza wersje X11R6 i juz. a od biedy wystarczylo najpierw
spisac wszystkie oznaczenia ze scalakow karty graficznej, a potem
dokladnie czytac co ten konfigurator chce.

> moze linux chodzi ale nic nie widac, trza resetowac

a po kiego grzyba ? to nie windowze, ze jak sie jedna rzecz wywali
to wszystko zdycha. wystarczylo man xfree , i juz bys wiedzial
ze skore by ci uratowal alt+ctrl+backspace .
przy zmianie sterownika karty wingroze trzeba restartowac.
a linuxa ? po co. wystarczy same moduly graficzne. to trwa
doslownie chwilke.

>- w koncu recznie zmieniam clocking w configu, dodaje memory_aperture bo
>super
> szare-ware config nie wykryl i odpalam i cus jest ale
>blade,przesuniete i mryga...

jak recznie grzebales i nie wiedziales co wpisywales.
w tym konfigu mozesz sobie ekranem przesuwac jak chcesz. a w wingrozie ?
jak producent karty laskawie dorzuci narzedzie, i to nieczesto.

>- w koncu odpalam w trybie VGA (!) i chodzi, okienka tak syfiaste jakich
>od Win 2.0 nie

a wingroza w trybie vga jak wyglada ? ROTFL :)))))))))

> widzialem, predkosc slabsza niz w windozach, wiadomo bez akceleracji
>- zadalem sobie pytanie,

jeeeezuuuuuu...... akceleracja na standard VGA :)

> "po co mi tracic czas ?, chcialem zobaczyc to
>cudo, a to
> po prostu darmowy, niedorobiony produkt i tyle. Wszystkie systemy bez
>problemu widza
> moja karte, a akurat On nie,

napisac ten list potrafiles, a zadac pytania jak to instalowales
nie potrafiles. sam jestes sobie winien ze nie skorzystales z rad
ludzi ktorzy z tym zyja na codzien.

> Stracilem tylko 2 dni, h... mu w d...

krotko mowiac bylo za malo przyciskow, tzn. za malo jedynych wyborow
w postaci przycisku OK ktory wystarczylo klepac :) cos cienko przedziesz.

choc nie bede ukrywal. linux jest trudny w instalacji, a potem
trudny do wywalenia :) a wingroza wrecz przeciwnie. latwa instalacja,
latwe wywalanie :)))) czesto i gesto.

>Epizod 2:
>- Mam slackware 4 costam, swiezutkie, prosto z numeru Software,
>instaluje
>- MC troche poprawiony ale dalej trzeba 2 razy wciskac... i ekran wolno
>chodzi

mi sie slackware nigdy nie podobal. juz wole RH 3.xx .

>- duzo wiecej napisow przy starcie i semigraficzny konfig, jakis postep
>jest, mysle sobie

nic bardziej mylnego.

>- XFree dalej nie widzi mojej karty
>- wywalam

ROTFL :)))) zatrzymales sie w rozwoju.

>Epizod 3:
>- Jakas nowsza wersja, mam juz S3Virge i wszystkie systemy go widza i
>obsluguja
>- Niestety linux nie

widzi widzi. tylko trza pojsc po rozum do glowy i sciagnac wersje
xservera dla tej karty. a pod windowzami ta karta ci chodzi
bez driverow ? watpie.

word perfect 7.0 . szczegoly na www.corel.com .

>Epizod 4:
>- widze linux plus w sklepie
>- mysle: moze Debian to jest to i....
>- Mowie, nie stary, daj se spokoj.Dosyc czasu juz zmarnowales, pomysl na
>co ci to
> potrzebne, ZA DARMO tak sie meczyc.Dosyc tego.
>- Nie kupilem.

i tak bys tego nie zainstalowal gdybys nie spytal w jaki sposob
to trzeba instalowac. robta tak dalej. nie pytaj tylko marudzi,
a zostaniesz w lesie.

>Motto:
> Chcesz cos zrobic, zaopatrz sie w konkretne i sprawdzone narzedzia,zeby
> ci nie zarzucili, ze problemy sa bo to szare-ware.

powiedz to ludziom ktorym sie wingrozy wywalaja.

> Chcesz sie bawic w nadziei, ze moze cos z tego fajnego wyniknie, bierz
> linuxa. Do celow edukacyjnych jest pewnie dobry ale wymaga
>cierpliwosci.

scisle mowiac, wymaga jednokrotnej instalacji. spoko. instalka
wytrzyma conajmniej 3 lata. a pliki tez zabezpieczone przed
glupota uzytkownikow.

>Zanim
> zaczniesz pracowac normalnie i pewnie to z windoza juz zrobisz to co
>potrzeba.
>
>Reasumujac:
> Lepiej uzywac WAREZ niz SHAREWARE.
>
>Pozdrawiam z przymruzeniem ;) oka.
>Robert.

krotko mowiac buueeee..... myslalem ze mam do czynienia
z fachowcem.

         | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_avalon.wbc.lublin.pl |