Re: Uziemienie monitora

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 15 May 1997 - 08:42:06 MET DST

On 14 May 1997, Sylwek Orlik wrote:

> Czy moglbys mnie oswiecic. Skad zasilacz wie, ze ma faze na obudowie i
> jakim cudem cokolwiek poza twoja reka (ewentualnie inna czescia ciala)
> zostanie spalone ;-)
>
> Sylwek Orlik

Hmmm powiem ci tak - nie wiem skad zasilacz o tym wie, ale moj wiedzial i
dzieki temu mam jeszcze komputer. Niestety monitor np. nie wiedzial i
spalil sie doszczetnie ( gosc z Optimusa powiedzial "Czy nie moglby sie
pan skontaktowac z naszym serwisem bo w tym monitorze jest spalone
wszystko lacznie z banka, bo to jest pierwszy taki przypadek..." ) a
dlaczego mysle ze spalilby sie caly komputer ? Po prostu jak masz faze na
obudowie to z automatu gdzies masz zero na zasilaniu, tam gdzie powinna
byc faza. I plynie ci prad przez urzadzenia ale nie bardzo tam gdzie
powinien - czyli masz napiecic na obudowie twardziela i flopow i CD-ka ( i
nagrywarki hehehe ) a potem to przechodzi na plyte ( jak ? np. przez
glosniczek ) i tyz cos ci tam spali. Tyle ze nie jest to jakies smieszne
12V tylko cale 220 i bedziesz mial po czesciach czarne dziury.

                                                Jurand