Re: Uziemienie monitora

Autor: Sylwek Orlik (sylor_at_polbox.com)
Data: Wed 14 May 1997 - 02:12:43 MET DST

Adam Zams <EMITER_at_elektron.pol.lublin.pl> napisał(a) w artykule
<5AB85BE2376_at_elektron.pol.lublin.pl>...
> BTW - nie ma "bezpiecznikow roznicowych".Podejrzewam ze chodzi o
> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> wylaczniki ochronne roznicowo-pradowe.
> Otoz te mozna stosowac takze w instalacjach
> dwuprzewodowych - porownywane sa prady (strumienie indukowane przez
> te prady) plynace w przewodzie fazowym i zerowym (roboczym).
> Uplyw moze byc przeciez takze do ziemi (niekoniecznie do zera
> ochronnego).

Tak? A co z zakłóceniami odkładanymi na przewodzie zerowym użytym zamiast
uziemienia. Mój znajomy zajmujący się zawodowo zabezpieczeniami w
E.C.Siekierki twierdzi z całą stanowczością, że w takiej konfiguracji nawet
lekko zużyta aparatura do golenia wytwarza zakłócenia mogące spowodować
zadziałanie zabezpieczeń różnicowoprądowych, a co dopiero pralka, czy
lodówka. A wtedy jak nie mamy UPS-a...

Sylwek Orlik