Re: Odp: Asus T2P4 klopot z pio4

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 06 May 1997 - 21:36:22 MET DST

>Z malym dodatkiem jakim jest krotki kabel IDE :)

Stosowanie kabla IDE przy PIO4 i MW-DMA2 o pojemnosci elektrycznej
powyzej 35pF BEDZIE powodowalo bledy, bez wzgledu na rodzaj dysku,
kontroler i co tam sobie chcesz. Policz sobie czas jaki jest miedzy
kolejnymi bajtami i policz jakie opoznienie wnosi taka pojemnosc. Zreszta
wyraznie o tym mowi specyfikacja EIDE. Twoja uwaga nie jest wiec ani
zlosliwa, ani smieszna, lecz swiadczy o niewiedzy albo swiadomym
lekcewazeniu zalecen.

Wlasnie z tego powodu nie istenieje PIO5. Zbyt krotkie bylyby odstepy
czasowe miedzy kolejnymi sygnalami, zbocza sygnalow stawalyby sie zbyt
plaskie badz nawet by sie pokrywaly i wszystko by sie rozjezdzalo a na
dysku mialbys sieczke. Zreszta UltraATA wykorzystuje TA SAMA
CZESTOTLIWOSC co MW-DMA2, z ta roznica, ze do przesylania danych
wykorzystywane sa oba zbocza sygnalu. Nie odwazono sie wyzej
podniesc czestotliwosci. Dodatkowo tez wprowadzono mechnizmy
korekcji bledow (!) bo przeklamania na tasiemce byly istotna przeszkoda.
Po prostu nalezaloby w tym momencie wymyslic nowy standard tasiemki do
dysku, bo to co wymyslono dla PIO0 i dyskow 40MB obecnie stwarza
problemy. Zreszta pisalem juz o tym, nie wiem czemu nie zrozumiales - nie
jest to chyba skomplikowane.

karpio