Odp: Asus T2P4 klopot z pio4

Autor: Piotr Dziedzic (tsoft_at_linux.inwarz.skierniewice.pl)
Data: Mon 05 May 1997 - 19:33:30 MET DST

> pod 66 mhz wszystko dziala ale dysk c: jest na pio3. Czy ktos sie juz z tym
> zpotkal ,ze dysk nie chce chodzic pod pio4 nawet na szynie 66mhz.

Oczywiście że tak.

Asus ma spiep... sterownik dysków.

1. Kombinuj z jak najkrótszymi kablami do dysków
2. Dyski podłącz na osobne sterowniki
3. Obniż PIO

Wersja bios w tych przypadkach nic nic pomaga.
Sytuacja taka jest od wersji 107 a może wcześniej, a asus ma to u dupy.

Jeżeli ktoś ma wątpliwości

Np: na dyskach Seagate Medalist Pro 2.5GB, jest wszystko w porządku
ale spróbuj włączyć opcje power saving w biosie, a po kilku dniach
zaczniesz zastanawiać się gdzie podziało ci się kilka programów lub
winda padła. (oczywiście to przy możliwie najkrótszym przewodzie od
kontrolera)

W tej chwili mam IBM DAQA-31260 i bez względu na szybkość procesora
66-84 nie ma zamiaru nawet ruszyć przy PIO-4.
Efekt ciesze się że w ogule chodzi na PIO-3 ;(

Asus ma swoje duże plusy ale sterownik dysków jest jego wielkim minusem.

Pozdrawiam
Piotr