Re: Odkryto blad w Pentium II, Pentium Pro

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 06 May 1997 - 21:25:17 MET DST

>znajduje sie informacja o swiezo odkrytym
>"bledzie" w procesorach Pentium Pro i Pentium II.
>Poniewaz nie jestem ekspertem w dziedzinie
>IEEE Floating Point Standard nie jestem w
>stanie okreslic czy jest to naprawde "blad"
>czy kolejne male uchybienie. (Wystarczy powiedziec, ze
>w procesorach Pentium takich malych "uchybien" nie wplywajacych
>praktycznie na dzialanie procesora bylo kolo 100)
>Czy ktos znajacy sie na rzeczy moglby sie wypowiedziec na ten temat ?

Nie jestem w stanie autorytatywnie wypowiedziec sie w tej sprawie, jednak
znajomy numeryk twierdzi, ze jest to blad pomijalny (zdarza sie bardzo
rzadko i dotyczy najmniej znaczacego bitu wyniku w 80bitowej liczbie).
Nota bene wystepowal juz w PentiumPro i chyba jest wynikiem takiej a nie
innej struktury ukladow, albo drobnym i nieznaczacym uchybieniem.

karpio