Re: Modem do 1100 PLN...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Sun 04 May 1997 - 23:43:36 MET DST

stach_at_amk.rmnet.it writes:

> Jest w tym sentyment do swietnych rozwiazan USR
> w ubieglych latach (chociazby HST) ale nie mozna
> wiecznie odcinac kuponow :-(((
> Sportster jest modemem "dla mas" i jako taki nie
> wyroznia sie niczym sposrod modemow robionych w
> oparciu o Rockwell Chipset przez firmy z doswiadczeniem
> w projektowaniu i oprogramowywaniu modemow.

No dobra: sytuacja z dzisiaj:

Dwa modemy Active 288UF zewnetrzne (kosci Rockwell'a). Ustawione AT&F.
Najdluzej utrzymane polaczenie w ciagu 2 tygodni - 10 minut. Zwykle
zrywaja w pierwszej minucie, np. po 10 sekundach. Polecilem dodatkowo
zaklac AT%E2, choc to teoretycznie nie ma znaczenia. Zobaczymy jakie beda
efekty.

Po ustawieniu na tej samej linii Sportsterow V.34+ zadnych problemow
- jedynie modemy czasem obnizaja szybkosc (33.6->26k4).

Centrale cyfrowe, normalne linie.

> Wlasnie zabraklo definicji .. wedlug mnie lepszy modem
> to jest taki, ktory w porownywalnych warunkach uzyskuje
> wieksza przepustowosc i warunki te nie powinny zbytnio
> odbiegac od tzw.: normalnych. Nie uwazam za lepszy modemu,
> ktory w srednich warunkach ma nizsza przepustowosc za to
> w zlych warunkach trzyma polaczenie np.: na 2400 i nie
> zrywa polaczenia.

Problem w tym, ze jesli modem nie potrafi w ogole utrzymac polaczenia
dluzej niz kilka minut, to jest to bez sensu. A zerwac polaczenie
to mozna samemu.

Co zrobic z tymi Active?
(Ja prywatnie radzilem kupic Sportstery i ustawic na stale na tej linii,
skoro dzialaja, ale moze mozna cos zrobic).

BTW: jesli okaze sie, ze te Active jednak dzialaja - czy jest jakis ROM
do nich na 33k6?

--
Krzysztof Halasa