Re: os/2: to be or not...

Autor: Jacek Osiecki (joshua2_at_rexio.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 30 Apr 1997 - 19:47:27 MET DST

In article <33646AA9.148C_at_iopan.gda.pl>, Jacek Piskozub wrote:

>Tak i nie. Oczywiscie, zgadzam się, że W95 nie jest systemem na serwer -
>nikt normalny chyba tak nigdy nie twierdził. Co do NT to już inna
>sprawa, nie byłbym tak radykalny jak przedmówca: NT ma wady i zalety.
>Natomiast stanowiska do pracy w Internecie na W95 to nie błąd, raczej
>błędem byłoby mnożenie Linuxów - administrator musi być wtedy lepszy w
>Unixie niż hackerzy, a i to nie pomoże jeśli sekretarka trzyma hasło w
>szufladzie (a na całym świecie tak robią). A powiedz mi jak się włamać
>do W95, szczególnie jeśli nie "dzieli" (czyli właściwie użycza) żadnych
> [...]

Jeśli tylko ma obsługę tcp/ip i udostępnione dyski w "sieci W'95", to
podobno nie ma problemu :)

A poza tym, w Linuxie również można zablokować start demonów httpd, telnetd,
ftpd... Można też zablokować sendmaila... Wtedy będzie to typowa maszyna "do
surfowania" i niczego innego (jeśli chodzi o sieć). Różnica między taką
maszyną a maszyną windozową jest taka, że:

1. Chodzi stabilniej i szybciej,
2. Żaden przeciętny luser nie zdoła ze złośliwości wyciąć systemu...

Jeśli natomiast komputerek miałby chociażby odbierać pocztę, to cienko go
widzę pod Windozą... :)

A co do sekretarek trzymających hasło w szufladzie: Takiej
sekretarce/sekretariatce ;) nie daje się chyba konta o uprawnieniach roota,
czyż nie? A więc co najwyżej jakiś złośliwiec wykasuje biedaczce pliki
konfiguracyjne (czego i tak nie zauważy, bo wszystko będzie dalej działać -
no, znikną bookmarki :)

Błędem jest Twoje rozumowanie - Linux jest niebezpieczny, bo ma mechanizmy
bezpieczeństwa, a Windoza lepsza bo ich nie ma? Ciekawe :)

Pozdrawiam,

--
| Jacek Osiecki, ul. K.Jagiellonczyka 12, 31-704 Krakow 60 tel. (012)-434881|