Re: os/2: to be or not...

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 28 Apr 1997 - 00:28:54 MET DST

Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> writes:

> Co do NT to już inna
> sprawa, nie byłbym tak radykalny jak przedmówca: NT ma wady i zalety.

Ano ma. Np. ma taka wade, ze jest czarna skrzynka, w ktorej nie wiadomo
ile bugow siedzi. Tzn. wiadomo ze wiele.

Chociaz bugi w NT sa mniejszym problemem, bo bez dostepu do zrodel maja
mniejsza szanse wylezc szybko na swiatlo dzienne (szerokie). Wiekszym
problemem jest to, ze wiele mechanizmow NT zostalo z gory zaprojektowane
blednie, co powoduje duze dziury w bezpieczenstwie, i jest bardzo trudne
do usuniecia, gdyz moze sie wiazac z koniecznoscia przeprojektowania
duzej czesci systemu (oraz np. klientow - np. Win95). A tego juz sie
nie da zrobic w tak krotkim czasie, w jakim poprawia sie buga.

> Natomiast stanowiska do pracy w Internecie na W95 to nie błąd, raczej
> błędem byłoby mnożenie Linuxów - administrator musi być wtedy lepszy w
> Unixie niż hackerzy,

Na szczescie nie - wystarczy, jesli system bedzie lepszy niz hackerzy.
Oczywiscie admini musza instalowac patche itp, ale to dotyczy kazdego
systemu. Poza tym NT jest jakby lepiej przystosowane do pracy jednego
usera, a w takim przypadku nie jest mniej bezpieczne od podobnie
skonfigurowanego np. Linux'a.

> a i to nie pomoże jeśli sekretarka trzyma hasło w
> szufladzie (a na całym świecie tak robią).

Hmm... Sugerujesz wlamanie do szuflady przez siec?
A jesli nie przez siec, to czy np. NT oprze sie wlamaniu do szuflady
z haslem? I czy przypadkiem prawdopodobienstwo trzymania hasla w
szufladzie przez admina Windows nie jest wieksze od przypadku z adminem
Unix'a?

> A powiedz mi jak się włamać
> do W95, szczególnie jeśli nie "dzieli" (czyli właściwie użycza) żadnych
> dysków?

Wiesz, na tej zasadzie to: powiedz, jak wlamac sie do Unix'a, ktory nie
daje zadnych serwisow? Ale wbrew pozorom, to wcale nie jest dobrze, jesli
system nie daje pewnych, czesto bardzo potrzebnych, mozliwosci.

Poza tym nie bardzo wiem w jakim celu mozna wlamywac sie na 99% Win95.

--
Krzysztof Halasa