Re: Analiza gieldowa i sieci neuronowe

Autor: Adam Wolny (adwol_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 29 Apr 1997 - 09:52:38 MET DST

Andrzej Lewandowski wrote:

> Nie ma takich programow. Wszystkie znane metody statystyczne
> nie sa w stanie objasnic wiecej niz 30% zmiennosci procesu. Tzw.
> "sieci neuronowe" nie sa nowa klasa algorytmow do rozwiazywania
> problemow. To jest nowa klasa algorytmow NUMERYCZNYCH do rozwiazywania
> problemow ktore od lat traktuje sie innymi metodami. Ostatnio
> sa robione proby z "chaotic dynamics" do opisywania trendow
> gieldowych, ale poki co nie ma wynikow.
>
> Mozna nabyc rozne sieciowo-neuronowe programy do "prognozowania
> trendow gieldowych" ale maja one taka sama uzytecznosc jak
> [...]

A to juz jest bardzo dziwne bo jakies 3 lata temu bylem na pokazie sieci
neuronowych w Palacu Mlodziezy w Katowicach i tam jeden facet z
Politechniki Slaskiej (do dzis nie wiem kto to byl, mimo ze studiuje na
tej uczelni) pokazywal tego typu program. Widzialem na wlasne oczy
prognoze sieci i rzeczywiste wyniki z danej sesji gieldowej. Roznice
byly znikome.

--
***  Adam Wolny  <-->  Adwol
***  E-mail : adwol_at_zeus.polsl.gliwice.pl