Re: Analiza gieldowa i sieci neuronowe

Autor: Andrzej Lewandowski (alewando_at_weseley.com)
Data: Mon 28 Apr 1997 - 19:59:28 MET DST

Michal Jelinski wrote:

> Podobno jest jakis program przewidujacy wyniki sesji gieldowych
> korzystajacy z sieci neuronowych. Mam pare pytan:
> 1. Nazwa programu
> 2. Cena programu ( ewentualne linki)
> 3. Wymagania sprzetowe.

Nie ma takich programow. Wszystkie znane metody statystyczne
nie sa w stanie objasnic wiecej niz 30% zmiennosci procesu. Tzw.
"sieci neuronowe" nie sa nowa klasa algorytmow do rozwiazywania
problemow. To jest nowa klasa algorytmow NUMERYCZNYCH do rozwiazywania
problemow ktore od lat traktuje sie innymi metodami. Ostatnio
sa robione proby z "chaotic dynamics" do opisywania trendow
gieldowych, ale poki co nie ma wynikow.

Mozna nabyc rozne sieciowo-neuronowe programy do "prognozowania
trendow gieldowych" ale maja one taka sama uzytecznosc jak
programy do prognozowania liczb w toto-lotka czy loterii. Krotko
mowiac, oszustwo.

Andrzej Lewandowski