Re: Off topic: Linux vs MS

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 21:52:44 MET DST

zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl (Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL) writes:

> Tak, jest gdyz rozdzielczosc ekranu nie pokrywa sie z rozdzielczoscia
> drukarki i na ekranie nie mozna sobie z centymetrem wymierzyc gdzie
> dany napis wypadnie. Mozna oczywiscie sobie ustawic na monitorze
> widok powiekszenia np 113% i sprawdzac czy 1 cm na ekranie odpowiada
> 1 cm na papierze itd "ad mortam defacatum".
> Po kilku probach z powiekszaniem i drukowaniem da sie ustawic.
> Zwroc uwage, ze w zaleznosci od monitora obraz moze sie zwezac
> w pionie i poziomie i idelane kolko w Corelu bedzie na ekranie jajem.
> Co wiecej ta jajowatosc zmienia sie jak zmienisz 880x600 na 640x480

Eee... Cos mi sie tu nie zgadza. Co mnie to obchodzi, jak mam ustawiony
monitor, i w jakim trybie pracuje.
Ja wiem, ze moja drukarka ma owe przelewy drukowac w 300x300 dpi, ew.
w innej rozdzielczosci, jakby mi sie nie podobalo 300 dpi (no i moze
w 360 dpi). Zdaje sie ze znajac rozdzielczosc drukarki i to, w jaki sposob
pobiera ona papier (a to sie bada przy pomocy 1 wydruku) mozna tak
skonstruowac dokument, by wyszlo dobrze. Nie twierdze, ze mozna to zrobic
przy uzyciu produktow MS, ale w ogole.

Poza tym drukowanie kilkudziesieciu probnych formularzy wydaje mi sie
jednak strata czasu i pieniedzy, szczegolnie, jesli sie wezmie pod uwage,
ze formularze moga byc np. drozsze od normalnego papieru najgorszej klasy.

--
Krzysztof Halasa