Re: Off topic: Linux vs MS

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 22:01:46 MET DST

zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl (Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL) writes:

> Byc moze. Ale moja odpowiedz na temat drukowania tych formularzy
> dotyczyla konkretnej sytuacji a nie sztuki typograficznej
> w ogolnosci.
>
> Jesli sie bedziemy poruszac w zakresie jezykow opisu strony, wezmy PCL,
> to nawet w basicu mozna sobie napisac program, ktory facetowi bedzie
> wypelnial te formularze i to bedzie umieszczal napisy z polskimi literami
> z duzo wieksza dokladnoscia niz jego powtarzalnosc wtykania/podawania
> papieru w drukarce.

Tak. Tyle ze taki program (kiedys pisalem w PCLu) robi sie znacznie
dluzej niz w TeXu. Nawet dluzej niz w Wordzie :)

> Teraz mi nie wmawiaj, ze ja mowilem ze TeX sie nie nadaje dla tego
> konkretnego czlowieka w tej konkretnej sytuacji. Tego nie mowilem,
> ale teraz powiem: nie nadaje sie, mimo ze tak go uwielbiasz i jest
> taki genialny.

Interesujace. Niestety nieprawdziwe - dla tego konkretnego czlowieka
(czyli dla mnie) w tej wlasnie sytuacji nadawal sie lepiej od Worda.
Co ja pisze, po prostu sie nadawal, o odroznieniu od Worda.

Moze jesli ktos caly czas przepisuje pisma w Wordzie, to zrobilby to
w Wordzie - nie wiem.

> Powiem jeszcze raz: kazdy sensowny edytor tekstu typu WYSIWYG
> nada sie do tej roboty. Im szybciej bedzie dzialal tym lepiej.
> Jesli mu w TeXu napiszesz program, ktory bedzie dawal wydruk
> w ciagu pol minuty to OK polecam TeXa.

Pol minuty? Zarty jakies?
Moj program robi to w pare sekund, to zapewne zaleta mojego bardzo
szybkiego komputera - AMD 486 DX4-100. Oczywiscie samo drukowanie
"fizyczne" przez drukarke zajmie dodatkowe kilka sekund.

No i oczywiscie zadne tabelki mi sie nie rozjada, mimo ze tresc wpisana
do nich jest za kazdym razem inna.

> Jesli mi Word 6 robi wydruk w ciagu 1 minuty a Word 2 w ciagu
> 40 sekund to polecam Worda 2 - as simple as that

Problem w tym, ze sam wydruk trwa krotko, ale jego przygotowanie w Wordzie
- bardzo dlugo (samo wydrukowanie kilkudziesieciu testowych stron, jak ktos
napisal, trwaloby dluzej od napisania i wydrukowania formularza z TeXa).

--
Krzysztof Halasa