Re: Problem z pamiecia

Autor: Grzegorz Bodaszewski (warta_olsztyn_at_telbank.pl)
Data: Mon 21 Apr 1997 - 23:27:19 MET DST

jaca5_at_free.polbox.pl (Jacek Piatkowski) wrote:

>Mam problem z pamiecia .
>Posiadam 486 DX2 i 12 MB ( 3 * 4 MB PS2 ) wszyskie bez EDO .
>Dotychczas mialem 8 MB ,ale dokupilem sobie 4 MB i tu zaczely
>sie klopoty . Wszystkie pamieci sa o tym samym czasie dostepu ( 70 ).
>Stare kosci chodza bez problemu ,ale gdy dokladam nowa to CZASAMI
>wystepuje blad parzystosci , WINDOWSy wieszaja sie ,ale pod DOS
>wszystko chodzi OK. Nowa kostka na komputerach ze starszymi BIOSami
>nie chodzi . U mnie gdy jest tylko nowa kosc wlozona wszystko chodzi
>bez problemu . Co moze byc tego przyczyna ?
> [...]

Czy jestes w 100% pewien, ze ten nowy SIMM to nie jest EDO ?
Na to wskazywalby fakt, ze nie chce chodzic w starszych plytach.
Mialem podobne efekty po 'zmieszaniu' w jednym komputerze dwoch
SIMMow 16MB, jednego EDO a drugiego zwyklego.

Mowisz, ze po wlozeniu tylko tego jednego SIMM-a wszystko jest
w porzadku. Sprawdzales to tylko pod DOS, czy rowniez pod
Windows ?

Grzegorz Bodaszewski
== warta_olsztyn_at_telbank.pl gregboda_at_free.polbox.pl