Re: Przywoz komputerow do Polski, Clo?

Autor: Zibby (zibby_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 20:45:28 MET DST

Swego czasu (jakis rok temu) przywiozlem z Anglii Discmana(tez
elektronika). Wczesniej wzialem ze sklepu specjalny papierek o zwrocie VATu
na granicy. Co sie stalo fajnego? Pokazalem ten papierek na porcie promow
we Francji w Calais i bez zadnych pieczatek na nim mila blondyna wypisala
mi czek z numerem konta sklepu w ktorym kupowalem na 22%ceny
produktu(22funty). Nastepnie na granicy Niemiecko-Polskiej pokazalem ten
papierek jeszcze raz panu celnikowi, ten obejrzal, poprosil o Discmana,
wiec mu go pokazalem. Nastepnie , po jakichs 2 godzinach(juz mialem jechac
do domu) pan wyszedl i wreczyl mi mojego DiscMana i 2-gi czek na 22%ceny
produktu(tym razem juz w zlotowkach). Pozniej te pieniadze spokojnie (po
jakichs 3 tygodniach) odebralem poczta. Czyli przez sam przejazd przez
granice i przewoz jednego produktu nie tyle nie zaplacilem podatku celnego,
ale jeszcze odzyskalem 44% jego ceny!!!. Do dzis nikt sie do mnie nie
przyczepil, ale chyba mialem szczescie!