Re: Drukarka atramentowa

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_arcadia.tuniv.szczecin.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 13:33:28 MET DST

Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:

: A w jaki inny prosty sposob mozna zapchac dysze ? :)) Oczywiscie, ze przez
: chec poprawy "ekonomii" wydruku - przyjdzie do tej kobiety ktora tu pisala
: jakis "fachura" powie zeby nalac zamiast oryginalnego tuszu jakiegos
: atramentu i potem dziewczyna bedzie miala problemy finansowe ( dosc
: powazne :) ). A tak to np. w HP wymieniasz tusz razem z glowica i masz

A najciekawsze jest to, ze u mnie jak glowica w mojej HP500C nie chce
drukowac (czarno-biala) - to nie jest to zwykle "zapchanie" dysz, ale
uszkodzenie b. delikatnych sciezek drukowanych przy tychze dyszach...

Oczywiscie, to jest "nielegalne", ale mozna napelniac glowice "innym"
atramentem. Pamietac tylko trzeba ze: (1) glowica napelniana ma prawo nie
drukowac juz nigdy wiecej (co za strata? - i tak by szla do kosza); (2)
zle napelniona glowica moze rozlewac atrament do wnetrza drukarki (dlatego
najlepiej kupic odpowiedni zestaw do napelniania - wraz z ulotka);
(3) do napelniania uzywac atramentu (np. 4001 Pelikana), a nie tuszu
- guma arabska i inne takie tez moga miec cos z tym wspolnego (np. czerwony
atrament Pelikana ma tendencje do brzydkiego zatykania... mojego wiecznego
piora); (4) serwis moze odmowic naprawy drukarki, jak tylko zobaczy
nieorginalny lub napelniany cartridge... (5) podobno istnieje specjalny
atrament do HP (sprzedawany przez HP wraz glowicami) ktory nie rozpuszcza
sie w wodzie - "zcrackowane" drukarki drukuja strasznie rozpuszczalnym
atramentem - stad nieprzydatnosc do np. wystawiania rachunkow etc.

Swoja droga gdzie mozna kupic glowice do HP za owe 40-50 PLN? Tu, w
Szczecinie, cena glowicy wynosi okolo 100 PLN.

YS

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin