Re: Drukarka atramentowa

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 15 Apr 1997 - 14:49:44 MET DST

On 15 Apr 1997, Joanna Stolinska gr37 wrote:

> Witam wszystkich!
> Mam maly problem :((
> Chcialabym kupic drukarke atramentowa ale nie jestem pewna jaka.
> Myslalam o HP 690, ale kolega powiedzial, ze servis jest straszny.
> Poradzil mi Lexmarka 1020, 1030 ...
> Na to inny kolega powiedzial, ze Lexmarki sa do bani :(((
> I mowil cos o Epsonie.
> Teraz juz sama nie wiem co mam kupic :((((
> Czy moglibyscie wypowiedziec sie na temat wyzej wymienionych drukarek :))
> A jesli macie jakas inna propozycje to chetnie poczytam :))))
>
> Joanna

Poprawka, masz duzy problem :)
No to teraz po kolei.
Najpierw zastanow sie jaka drukarka jest ci potrzebna - czy koniecznie
taka z kolorem czy nie. Jesli w zupelnosci wystarczy ci czarno-biala to
mozna sie rozgladnac za uzywanymi HP500 lub HP520 - mozna je kupic juz za
400 zl co nie jest tak strasznym wydatkiem a sa to drukarki bardzo dobrze
sie sprawujace.
Jesli natomiast ma to byc drukarka nowa i z kolorem to sprawa jest troszke
trudniejsza. Po pierwsze sa dwie wersje takich drukarek - z tzw. opcja
koloru, oraz z pelnym kolorem. Roznia sie tym, ze opcja kolor wymaga
recznej ( co nie jest speclanie trudne ani tez specjalnie wygodne :) )
zmiany zbiornikow z tuszem jesli wydruk ma byc kolorowy, natomiast
drukarki z pelnym kolorem samodzielnie wybieraja odpowiedni zbiornik ( z
atramentem czarnym lub kolorowymi ).

Lexmark 1020, HP600, HP320 - to sa drukarki z opcja koloru. Wszystkie
jakosciowo drukuja mniej wiecej tak samo, na ogol zwykly uzytkownik nie
dostrzega zadnych roznic w druku, cenowo wypadaja tez mniej wiecej w tym
samym przedziale. Za Lexmarkiem przemawia za to bardzo dobrze dopracowane
oprogramowanie sterujace, natomiast nieco drozsze sa zbiorniczki z
atramentem ( chociaz teraz ta roznica dla mnie jest duzo wieksza - do HP
atrament mam za 47 zl do Lexmarkow za 95 - odbija sie to na ekonomii druku
).

HP660 i wyzsze oraz Lexmark 2030 i 2050 to drukarki drozszez pelnym
kolorem, oferujace nlepsza jakosc druku. Do domu polecic moge Lexparka
2030 ( jesli uzywa ktos Windows - ta drukarka pracuje tylko pod tym
systemem ), lub 2050 jesli ktos chce drukarki do wszystkich systemow. HP
660 i 690 sa jakies dziwnie awaryjne, jakos jeszcze nie slyszalem, zeby
komus sypnal sie Lexmark a pare HP juz polecialo do serwisu, ale byc moze
jest to kwestia ilosci sprzedanych na rynku drukarek. Badz co badz HP jest
bardziej popularny i ma szersza oferte. Tutaj niestety istnieje dodatkowo
roznica w jakosci druku, co odbija sie w cenie. Generalnie im tansza
drukarka ( oferujaca PELNY kolor ) tym gorsza jakosc druku. Zdecydowanie
najlepiej drukuja HP z serii 800, ale sa one w cenie ok. 1500 zl tak wiec
o wyborze z pewnoscia beda decydowaly w duzym stopniu finanse.

Epsona raczej nie polecam. Jakosc wydruku jak za swoja cene ma on
rewelacyjna, ale w razie uszkodzenia glowicy wymieni koszt jej wymiany to
mniej wiecej cena polowy drukarki, a HP i Lexmarki maja glowice drukujaca
zintegrowana ze zbiornikami z atramentem i wymieniasz ja przy wymianie
atramentu.

Mam nadziej eze wytlumaczylem to dosc lopatologicznie i wybor nie bedzie
juz tak trudny. Na koniec mala sugestia - jesli nie chcesz za duzo
wydawac, uzywasz windows i chcesz miec pelny kolor - to Lexmark 2030.

                                                Jurand