INTERNET, jeśli wiesz coś i chciałbyś się tym podzielić...

Autor: Jan Miller (milo_at_zigzag.pl)
Data: Tue 15 Apr 1997 - 02:36:46 MET DST

Cześć !

        Ponieważ jestem nowym użytkownikiem internetu(ale nie komputera),
potrzebuję dużo nowych informacji dotyczących szeroko rozumianego
internetu. W zasadzie zainteresowany jestem wszelkimi informacjami. Nic się
przecież nie stanie jeśli dowiem się o czymś o czym już wiem...

W szczególności zaś frapują mnie problemy:

1) Co to jest ISDN ?
2) Czy transfer informacji z internetu musi być taki wolny ? Jak pokonać
barierę 1-5 Kb/s, przecież dysponuję mod44emem 33.6 kb/s ? Może jest jakaś
inna możliwość podłączenia (TV kablowa, satelita) ?
3) Co to jest IRC ?
4) Co to jest Call ID ?
5) Na czym polega istota FTP (może mogę zwiększyć transfer "downloadingu"
?)
6) Czy transfer z internetu może zależeć od przeglądarki ?
7) Czy w Internet Eksplorerze znaleźć transfer (ver 3.0 lub 3.02 a może
dopiero 4.0 ?)
8) Jakiej używać najlepiej przeglądarki ?
9) Jakiego programu do FTP używać i jakie są jego zalety (przecież mogę
używać przeglądarki...)?
10) Jakie znaczenie ma mój provider (dlaczego ludzie nie chcą mieć
darmowego e-maila w pol-box-ie)?
11) Czy mogę komunikować się za pomocą dźwięku przez internet i jak to
zrobić (jaki program ? mam modem z voicem i speaker phonem...)?

dotyczące korzystania z modemu
12) Do czego służy i jak korzystać z terminala ?
13) Jak najlepiej przesyłać dane do drugiego komputera przez modem ?

I mnustwo innych pytań o sprawy o których istnieniu nie słyszałem...

        Jeśli umiesz odpowiedzieć na jedno z tych pytań, umieść notę pod moim
tematem (jak to się fachowo nazywa ?) lub napisz do mnie (ALE TYLKO DO
OKOŁO 16.04.97 (!!!), gdyż później chyba zmienię providera. Adres podam jak
tylko to zrobię). Być może możesz mi wskazać artykuł w piśmie lub
książkę...

Dzięki za wszelką pomoc !

Milo
e-mail: milo_at_zigzag.pl