Re: Zoltrix 33600

Autor: Jan Miller (milo_at_zigzag.pl)
Data: Tue 15 Apr 1997 - 03:03:41 MET DST

Cześć !

        Posiadam Zoltrixa 33.6 VSP od trzech tygodni i nie narzekam. Z moim
providerem (ZIGZAG) łączy się prawie zawsze na 33600 (kilka razy połączył
się na 31200, 28800, 26400 i 24000). Z TPSA nie jest tak różowo. Zwykle
łączy się na 14400, ale czasem potykałem się z 28800, 12000, 9600, 4800, a
nawet 2400 ! Muszę jednak podkreślić, że nie próbowałem dzwonić tam wiele
razy. Zdaża się, że modem mnie rozłącza, ale jest to prawdopodobnie wina
centrali (Stara centrala impulsowa). W dzień powszedni ściągnięcie
czegokolwiek mimo połączenia 33600 jest koszmarem, ale jak mi wiadomo jest
to sprawa przeciążonego internetu. W nocy osiągam transfer rzędu 3 kb/s,
ale czasami przekracza on nawet 5 kb/s przez jakiś czas (oczywiście dłuższy
od kilkunastu sekund). Kupując mój modem na giełdzie otrzymałem obietnicę,
że w razie kłopotów na mojej linii będę mógł wycofać się z transakcji
maksymalnie po tygodniu (w USA jest to normalne !). Znałem wiele
niekorzystnych opinii na temat modemów Zoltrixa, dlatego się zabezpieczyłem
biorąc modem "do testów". Nie dysponowałem większą gotówką, wybrałem więc
Zoltrixa i fakty przerosły moje najśmielsze oczekiwania ! Doprawdy nie wiem
w jaki sposób lepiej mogą się spisywać droższe modemy ?

Sugestie najlepiej kierować proszę przez grupę dyskusyjną.
milo_at_zigzag.pl (tylko do 16.04.97)