Re: INTERNET, jeśli wiesz coś i chciałbyś się

Autor: Zibby (zibby_at_free.polbox.pl)
Data: Wed 16 Apr 1997 - 18:27:22 MET DST

> 1) Co to jest ISDN ?

        ISDN to sieć telefonii cyfrowej. Jak kto chce, to mogę mu podesłać
wyczerpyujący opis tego rodzaju usługi.

> 2) Czy transfer informacji z internetu musi być taki wolny ? Jak pokonać
> barierę 1-5 Kb/s, przecież dysponuję mod44emem 33.6 kb/s ? Może jest
jakaś
> inna możliwość podłączenia (TV kablowa, satelita) ?

        A propos telewizji kablowej, to trwają przygotowania do uruchomienia sieci
kablowych, ale to dopiero zobaczymy. Satelita to jest bardzo dobre
rozwizanie do ściągania plików z FTP, jednakże musisz (chyba) w tym samym
czasie korzystać z połączenia telefonicznego, aby utrzymać duplex. Ciesz
się, że uzyskujesz transfer rzędu 5KB/s, nie wszyscy mają ten komfort nawet
na 33600 :)

> 3) Co to jest IRC ?

        Internet Relay Chat (pogadanka) przez internet. Musisz mieć klienta irca
(np. mIRC). Bardzo fajna rzecz, ale lepiej mieć komputer podłączony do
sieci online(modem domowy ze wzgl. ekonomicznych odpada).

> 4) Co to jest Call ID ?
        Nie marz o Caller ID. Tego w Polsce nie ma i długo nie będzie. Polega na
identyfikacju gościa, który do Ciebie dzwoni.

> 5) Na czym polega istota FTP (może mogę zwiększyć transfer "downloadingu"
        FTP to protokół polegający na kopiowaniu plików z odpowiednich serverów.
Takich serverów jest w h... trochę możesz tam znaleźć wszystko. Jedyną
radą na zwiększenie transferu downloadingu jest łączenie się z serverami,
które są najbliżej ciebie.

> 6) Czy transfer z internetu może zależeć od przeglądarki ?
        Nie wydaje mi się. Przeglądarka jedynie obrabia (i wydaje rozkazy) to, to,
co walnie jej do bufora protokół TCP/IP.
> 7) Czy w Internet Eksplorerze znaleźć transfer (ver 3.0 lub 3.02 a może
> dopiero 4.0 ?)

        W zasadzie tak. Netszkapa miała to już od dawna. Mimo to jest wbród takich
programów, które podają ci transfer online, a nie, jak Netszkapa raz na 5
minut scrollem na dole. takim programikiem(i serdecznie go wszystkim
polecam) jest Starfish Internet Meter. Można go ściągnąć z servera
Starfisha, nie znam dokładnego adresu.

> 8) Jakiej używać najlepiej przeglądarki ?

        To zależy jaki masz syste operacyjny. Jeśli OS to Netszkapa jest
najlepsza. Dla Ścierwa 95 całkiem niezłym browserem jest... też Netszkapa,
choć IE (sam go używam) też spełnia nieźle swoją rolę.

> 9) Jakiego programu do FTP używać i jakie są jego zalety (przecież mogę
> używać przeglądarki...)?
        Używanie przeglądarki do ściągania plików z FTP to nie do końca dobry
pomysł. Często działa, ale są servery na których trzeba się zalogować.
Netszkapa sobie poradzi, ale IE odpada. Nie polecę ci żadnego konkretnego
klienta, bo sam nie mam.

> 10) Jakie znaczenie ma mój provider (dlaczego ludzie nie chcą mieć
> darmowego e-maila w pol-box-ie)?

        Polbox daje ci całkowitą wolność w internecie, jak ci skasują skrzynkę to
sobie założysz nową. Mimo to ludzie nie chcą mieć darmowej skrzynki,
ponieważ(jak narazie - nie gniewaj się rafamiga_at_polbox.pl) Polbox jest
strasznie niestabilny, mogą ci bez zapowiedzi skasować wszystkie
wiadomości(żegnajcie moje emaile z dnia 11, 12, 13 04'97)
Czasami, kiedy się łączysz, polboz zupełnie nie odpowiada, albo bez powodu
nie chce cię zalogować. Plusem jest bardzo duża przepustowość i transfer.
Nie wiem, ile wynosi limit miejsca, może ktoś mnie oświeci, ale ja za
jednym razem ściągnąłem z mojej skrzynki 4MB. Nieźle.
        Provider, dając ci emaila gwarantuje ci zarazem pewność i niezawodność -
płacisz mu za to. Poza tym kiedy masz jakiś inny e-mail od np.
janekk_at_free.polbox.pl automatycznie w Polsce uzyskujesz status znacznie
wyższy od darmozjada na polboxie. (wciąż słyszę te głosy: znowu z
polboxu........:( )

> 11) Czy mogę komunikować się za pomocą dźwięku przez internet i jak to
> zrobić (jaki program ? mam modem z voicem i speaker phonem...)?
        Twój voice w modemie nie ma nic do gadania z voicem w interku. Do
komunikacji głosowej służy (jeśli masz Ścierwo'95) Microsyf Net Meeting.
Ale wiele więcej programów udostępnia taką możliwość(IPhone z Netszkapy
etc).

> 12) Do czego służy i jak korzystać z terminala ?
> 13) Jak najlepiej przesyłać dane do drugiego komputera przez modem ?

        Te 2 pytania są raczej do BBSsmanów.

--
Pozdorwienia!