Re: Jaki CPU i płyta główna ???

Autor: Daniel Holy (dany_at_mat.uni.torun.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 17:00:55 MET DST

Tomasz Jarnot <jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

> Wiec tak - jesli ma to byc plyta do 500 zl to jesli sie zakrecisz to
> kupisz ASUS-a t2p4. Plyta ta jest o tyle ciekawa, ze ma mozliwosc
> ustawienia 75 oraz 83 Mhz na magistrali, co daje dodatkowe mozliwosci
> ustawiania sposobu pracy procesora. Plyta ta posiada chipset HX, ktory
> jest nieco szybszy od VX, ale w pracy jest to raczej niezauwazalne, z
> drugiej strony jednak skoro mozna miec cos lepszego od VX to dlaczego nie.
> Jesli nie zmiescisz sie w ASUS-ie to polecam plyty SOYO lub Gigabyte -
> firmowe, nie ma z nimi problemow.

z wyzszoscia HX nad VX to tak dokonca nie jest prawda jak ogolnie wiadomo
chipset HX nie obsluguje pamiec DIMM (SDRAM) (takie dluzsze sloty od simm)
kostki DIMM morzna obsadzac pojedynczo (jeden slot jeden bank).
Jezeli nie masz zamiru kupowania 6x86 to szybsza szyna nie jest Ci
potrzebna polecam plyte z VX i dodatkowo z dwoma slotami na DIMM firmy
BIOSTAR 8500TVD (obsluguje takze MMX)

--
                                       |           Daniel Holy           |