Re: Jaki CPU i płyta główna ???

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 09:42:17 MET DST

On 12 Apr 1997, Sprocket wrote:

> Witam
>
> Noszę się z zamiarem wymiany 486 na Pentium i w związku z tym mam kilka
> pytań:
> - Jaką płytę główną warto teraz kupić (do 500 PLN z VAT-em)? Czym się
> różnią chipsety VX i HX. Czy na wszystkich płytach można zamontować Pentium
> MMX lub K6, jeśli nie to na których można.

Wiec tak - jesli ma to byc plyta do 500 zl to jesli sie zakrecisz to
kupisz ASUS-a t2p4. Plyta ta jest o tyle ciekawa, ze ma mozliwosc
ustawienia 75 oraz 83 Mhz na magistrali, co daje dodatkowe mozliwosci
ustawiania sposobu pracy procesora. Plyta ta posiada chipset HX, ktory
jest nieco szybszy od VX, ale w pracy jest to raczej niezauwazalne, z
drugiej strony jednak skoro mozna miec cos lepszego od VX to dlaczego nie.
Jesli nie zmiescisz sie w ASUS-ie to polecam plyty SOYO lub Gigabyte -
firmowe, nie ma z nimi problemow.

> - Czy na płycie pentium można montować różne SIMM-y, np. 8MB+4MB+4MB? Na
> 486 się dało i zostały mi takie pomieszane SIMM-y. Czy są płyty pod
> Pentium, na których można zamontować tylko jednego SIMM-a?

Nie, w plytach 586 musisz miec pary pamieci, tzn 2*8 MB, 2*4 MB, 2*16 lub
ich kombinacje, w twoim przypadku musisz albo dokupic druga kostke 8 MB (
bedzie w sumie 24 MB ), albo zrobic wymiane 2*4 ---> 1*8 MB, albo 1*8 --->
2*4 ( lepsza jest pierwsza ewentualnosc ).

> - Jaki procek najlepiej kupić: oryginalnego Pentiuma, K5 czy może Cyrixa?
> Słyszałem też o jakimś nowym AMD AK5. Może ktoś wie, czym się on różni od
> K5. Oczywiście biorę pod uwagę tańsze procesory (do 700 PLN z VAT-em).
> Słyszałem też, że są problemy z kompatybilnością Cyrixów i AMD, czy to
> prawda, a jeśli tak, to jakie programy nie chcą chodzić lub chodzą źle?

Najlepiej kup Intela, jesli cie stac to 166 MMX. Cyrixy i AMD miewaja
czasem problemyu z niektorymi programami poza tym maja dosc slabe
koprocesory.

> Będę wdzięczny za wszelkie porady. Nie chcę kupić złomu, który musiałbym
> wymieniać za parę miesięcy :(

I tak bedziesz musial wymieniac technika idize na przod...