Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Mon 14 Apr 1997 - 11:36:18 MET DST

Tomasz Kłoczko wrote:

> Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl> wrote:
> [..]
> : Paradoksalnie W95 z TCP/IP jest w internecie bezpieczniejszy niz Linux
> : w rekach uzytkownika, ktory nie chce/nie umie zainstalowac najnowszych
> : patchy. Sprobuj sie wlamac do maszyny, ktora defaultowo nie ma zadnych
> : demonow sieciowych ;-) Brak bezpieczenstwa w W95 dotyczy dostepu
> : bezposredniego. To jednak system na komputer _osobisty_, oczywiscie na
> : zaden serwer sie nie nadaje. Tu sie zgadzamy.
>
> Pieprzysz, że aż kichać się chce.

Trudno. Bede brutalny. Jesli ktos jest za glupi aby doczytac akapit do
konca to powinien zabrac sie do czego innego niz pisanie do grup
dyskusyjnych. Dowody ponizej (dlatego niczego nie skracam).

> [...]
> się zalogować będzie Linux z wpisany w host.deny "ALL: ALL_at_ALL". Czyli nie
> będziesz mógł niczego zdalnie wykonać na tej maszynce. Różnica polega na tym
> że domyślnie Linuxa się jednak się często konfiguruje, a W95 nie.
> Jeżeli chcesz porównywać konfigurację srv i work st to przynajmniej powiedz,
> że to robisz. Postaw na 95 kilka programów udostępniających usługi
> analogicznedo tych jakie będziesz miał na domyślnie skonfigurowanym Linuxie,
> a potem próbuj porównywać.
> To tak jakbyś porównywał gruszki ze śliwkami i dziwił się, że przy okazji

Drogi Panie. Albo masz Pan IQ ponizej 50 albo bardzo jestes Pan
przepracowany. Przeciez pisalem wyraznie, ze W95 na serwer sie nie
nadaje a Pan mi to wlasnie udowadniasz lopatologicznie. Natomiast
podlaczenie do sieci w wyjsciem w internet maszynki z Linuxem, w
sytuacji gdy nie ma byc to zaden serwer a raczej klient uslug
sieciowych, w dodatku z uzytkownikiem (i w tym wypadku adminem), ktory
nie wie co to patche, ktory zadnego tcp_wrappera nie postawi, czyli po
prostu przecietnym uzytkownikiem komputerow, to nieszczescie czekajace
tylko na wystapienie, chocby dlatego, ze byle jaki hacker zna Linuxa
100x lepiej niz taki uzytkownik. I zadne obelgi pod moim adresem tego
nie zmienia.

JP.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland