Jaki CPU i płyta główna ???

Autor: Sprocket (sprocket_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 12 Apr 1997 - 12:27:28 MET DST

Witam

Noszę się z zamiarem wymiany 486 na Pentium i w związku z tym mam kilka
pytań:
- Jaką płytę główną warto teraz kupić (do 500 PLN z VAT-em)? Czym się
różnią chipsety VX i HX. Czy na wszystkich płytach można zamontować Pentium
MMX lub K6, jeśli nie to na których można.
- Czy na płycie pentium można montować różne SIMM-y, np. 8MB+4MB+4MB? Na
486 się dało i zostały mi takie pomieszane SIMM-y. Czy są płyty pod
Pentium, na których można zamontować tylko jednego SIMM-a?
- Jaki procek najlepiej kupić: oryginalnego Pentiuma, K5 czy może Cyrixa?
Słyszałem też o jakimś nowym AMD AK5. Może ktoś wie, czym się on różni od
K5. Oczywiście biorę pod uwagę tańsze procesory (do 700 PLN z VAT-em).
Słyszałem też, że są problemy z kompatybilnością Cyrixów i AMD, czy to
prawda, a jeśli tak, to jakie programy nie chcą chodzić lub chodzą źle?

Będę wdzięczny za wszelkie porady. Nie chcę kupić złomu, który musiałbym
wymieniać za parę miesięcy :(

--
Sprocket
sprocket_at_free.polbox.pl