Re: Co jest z tym Windows-em 95 ???

Autor: Slawomir Marczynski (slawek_at_arcadia.tuniv.szczecin.pl)
Data: Wed 09 Apr 1997 - 10:32:51 MET DST

Bartek Rozkrut (rozkrut_at_free.polbox.pl) wrote:
: Czesc!
: Mam problem z windowsem 95. Musze go instalowac co kilka dni, bo sie ciagle
[...]
: Aha, mam K5 133, 1720 HDD Seagate, P. Soyo, zoltrixa 33,6.

Garsc niezbyt praktycznych rad:

0. Sprawdzic, czy to nie wirus (wirusy). (Np. f-prot'em - jest za darmo dla
   osobistego uzytku.)

1. Sprawdzic hardware - byl kiedys CheckIt - moze sa juz doskonalsze
   (ale - uwaga - nie-Windows'owskie) programy. Jezeli cos jest "padniete"
   to przeciez Windows 95 nic nie pomoze...

2. Na nowo zalozyc MBR (uwaga - nie zawsze jest bezpiecznie przeprowadzac
   niskopoziomowe formatowanie!), potem format - ale ten z Windows 95
   (bedzie na dyskietce instalacyjnej ew. "ratunkowej").

3. Zastanowic sie - jakie osobliwe cudenka siedza w komputerze: K5?, dysk
   wymienny?, dziwne interfejsy?

4. Zainstalowac Windows 95 "na czysto" (tzn. bez babrania sie ze starym
   DOS/Windows - o ile to mozliwe).

5. Nic nie robic przez tydzien. Jezeli to jest jakis wirus mutant - to w tym
   momencie (zakladajac elementarna higiene pracy z nosnikami) jeszcze go
   nie ma w systemie. Jezeli system dziala gladko zdecydowanie dluzej niz
   poprzednio - to znaczy ze wine ponosil program zainstalowany w Windows
   a nie same Windows jako takie (np. wirus ale takze pewne 16-bitowe
   sterowniki). Jezeli dalej sie sypie... no... to sam nie wiem... -
   sprawdzic w serwisie? Acha zawsze mozna sprawdzac konfiguracje w
   Menadzerze Urzadzen. A nuz jakis konflikt?

6. Sprawdajac na ew. obecnosc wirusow instalowac reszte oprogramowania.
   Nie spieszyc sie. Notowac co sie robi - moze da sie zlokalizowac
   winowajce.

IMHO, twierdzenie ze Linux jest [...] a Windows to [...] jest malo sensowne
- na codzien uzywam obu, do roznych rzeczy i jestem coraz bardziej swiadomy
ich zalet i wad. Linux jest "za darmo" - ale to niekoniecznie musi byc
zaleta. Windows 95 jest milutkim systemem, o ile oczywiscie nie oczekuje sie
po nim wiecej niz mozna oczekiwac po popularnym i tanim produkcie
nastawionym na wcisniecie w architekture PC-ta mozliwosci np. Jabola :-)

--
Slawomir Marczynski (Mr)
Institute of Physics, Technical University of Szczecin