Re: cache a SDRAM

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 03 Apr 1997 - 00:30:40 MET DST

On 2 Apr 1997 15:02:44 GMT, "Marek Konderski" <S_konder_at_mp.pw.edu.pl>
>czy ktos moglby mnie oswiecic w ponizszej sprawie?
>czas dostepu cache to ok. 15 ns jesli sie nie myle, zas ten czas w
>przypadku SDRAM 6-10 ns (zrodlo: cennik TCH). no to jaka role w takim
>przypadku spelnia cache skoro jest wolniejszy od RAMu?

Te czasy sa tak niewiarygodne, ze podejrzewam male oszustwo.
Moze i jest z 10ns, jak sie odczytuje nastepne i KOLEJNE slowo.
A pierwsze ciagle ma pewnie z 50ns.

A cache dla pierwszego ma te 15ns.

Wychodzi pewnie to co przy EDO: Dajesz SDRAM, niby nie trzeba cache,
ale ... system chodzi jakos wolniej. A jak wsadzisz cache to zysk
z SDRAM prawie zaden.
A za rok i tak tylko SDRAM beda sprzedawac.

Moze jakby wypuscili Pentium z 256K cache L1 na pokladzie..

J.