Re: NAJLEPSZY TWARDY

Autor: Marek Sokol (msokol_at_polbox.pl)
Data: Tue 01 Apr 1997 - 22:14:54 MET DST

-[ciach]-

> Jesli kupujesz dysk na grzybie, to sie nie dziw, ze Ci pada. Przeciez
> moga Ci wepchnac jakis zjechany bambosz, ktory przez rok mielil dema
> na wystawie sklepowej.

patrz serwer wd'ka i info o serii padajacych dyskow oraz identyczne info w
archiwum peceta.
ja tam nic do wd'kow nie mam, sa szybkie, dobre itp.
wg. testow listowiczow szybsze niz inne.
dobra.
ale ja nie mam zaufania do firmy, ktorej produkcja jest _niepowtarzalna_.
swiadczy to o nieprawidlowosciach w procesie produkcyjnym. jesli moze
pojawic sie _seria_ dyskow o innych parametrach (nie mowie w szczegolnosci
o padaniu dyskow) to reszta imho tez nie zasluguje na zaufanie.
ale z drugiej strony daja niezla gwarancje. coz, kazdy ma prawo do
wlasnego zdania - ja caviara raczej nie kupie. wole dyski wolniejsze, byc
moze mniej *wysilone* ( o ile mozna tu zastosowac taki termin ) ale za to
takie o ktorych nie slyszalem zeby sie sypaly. tzn. wsrod wiekszej partii
dyskow na wlasne oczy nie widzialem *padu*. takiego czegos u seagate'a ani
np. fujitsu nie widzialem. caviary - owszem, tak.
wprawdzie widzialem stare modele caviarow, ale byla ich porownywalna ilosc
do sprawdzania co dyskow innych marek. mowie tu _wylacznie_ o znanych mi
prawie z autopsji przypadkach a nie o postingach w grupie pecet. w ten
sposob, jesli ilosc dyskow roznych producentow jest mniej wiecej podobna
uzyskuje sie calkiem niezly obraz sytuacji.
a tak btw. znam firme w ktorej starenkie fujitsu scsi (malutki dysk ...)
chodzi bez pudla od bardzo dawna, natomiast caviarow (firma kupowala i
serwisowala u jednwgo sprzedawcy ktory mial tylko caviary - zwracam uwage
na czas przeszly - _kupowala_) wymieniono ze cztery. dla przecietnego
uzytkownika istotne jest ot, zeby podczas pracy nie bylo awarii a nie
zawsze szybkosc.

> A co do Seagate, to mam dwa zastrzezenia:
> - maja bardzo ograniczone mozliwosci konfiguracji, do tego niewygodne
> - sa okropnie kaprysne i gryza sie z dyskami innych producentow
> Racja, ze sa raczej cichsze od WD.

przepraszam, a z czym sie na przyklad gryza? prosze o przyklady (gryza sie
z dyskami - a wiec nie z jednym a z wieloma ...)
mialem przez dluzszy czas seagate'y decathlon i podlaczalem do kompa rozne
dyski. nie zauwazylem zadnych objawow.
wrazenie glosnosci jest imho dosyc subiektywne. ja odbieram fujitsu jako
cichy, natomiat znajomy majacy glosnego wg. mnie caviara twierdzi z pelnym
przekonaniem ze fujitsu jest glosniejszy.
po prostu jeden jest bardziej wyczulony na dzwieki o roznych czestotl. niz
inny.

pozdrowka
marko

--
    ~~~ ~~~~ ~~~ /\O ~~ ~~ (_  phone:22-347804