Re: Co to jest Bus Mastering?

Autor: Jaroslaw Lis (lis_at_ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 01 Apr 1997 - 20:00:41 MET DST

On Tue, 01 Apr 1997 16:11:41 +0200, Sebastian Maleszewski
>Aby sie przekonac co daje BusMastering (nawet jesli testy wykarza
>spadek transferu) proponuje wykonac nastepujacy test pod Windowsem
>NT (lepiej widac) lub pod Win95 (tez widac, ale efekt mniej
>zaskakujacy). Opisany test proponuja autorzy dokumentacji PIIX IDE
>Drivers.
>Procedura testu: odpalic 10 razy kopiowanie danych w obrebie tej samej
>partycji, tak by te 10 procesow chodzilo jednoczesnie, ale kazdy
>z nich powinien kopiowac inne dane, a danych tych powinno byc duzo.

To akurat wyjatkowo kiepski test.

Wlasciwy jest taki

w jednym okienku DOS - w petli copy duzy_plik nul /b
w drugim - jakis benchmark procesora. Najlepiej wlasnej roboty, bo
   firmowe maja duzy rozrzut.

Efekt - u mnie czytanie dysku marnuje jedynie 20% mocy procesora.

Tylko jeden warunek - Okienko czytajace musi byc 'na wierzchu'.
Inaczej zajmuje jeszcze mniej procesora, ale zwalnia niemilosiernie.
Taka to i ta MS wielozadaniowosc.

J.