Re: MMX+kooprocesor

Autor: Marcin Witek (wit_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 01 Apr 1997 - 12:35:23 MET DST

Michal Jankowski (michalj_at_fuw.edu.pl) wrote:
: Czy ktos mi moglby powiedziec, co to sa wlasciwie te intrukcje MMX?
: Ale nie bredzenie reklamowe o multimediach, tylko konkretnie.

  Instrukcje MMX operuja na liczbach 8,16,32 bitowych upakowanych w
pojedynczy rejestr 64 bitowy, oznacza to rownolegle wykonanie tej samej
operacji na 8,4 lub 2 liczbach ( w zaleznosci od rozmiaru danych ).
  Nie wiem skad wziela sie opinia jakoby MMX byl dodatkiem wykonujacym
"operacje bitowe" cokolwiek mialo by to znaczyc. Mam wrazenie ze procesory
Intel maja kilka rozkazow operujacych na bitach i nie jest ich mniej
niz w innych procesorach.
  A wracajac do MMX: Pozwala na wykonywanie arytmetyki bez przepelnien
( tzn. w przypadku operacji na bajtach np.: 100+200=255, dopelnia do max
w przypadku przepelnienia ), oraz na unikniecie niektorych skokow w
programach poprzez maskowanie czesci 64-bitowgo rejestru ( a jak wiadomo
skoki w procesorach z potokiem bola ).
  MMX wykorzystuje te same rejestry co FPU ( coby nie bylo problemow przy
przelaczaniu zadan ) i powoduje to nimoznosc jednoczesnego uzywania
FPU i MMX ( tzn. mozna w jednym programie korzystac z MMX i FPU ale nie
jednoczesnie ).

                                                 Wit