Re: MMX+kooprocesor

Autor: Dariusz K. Ladziak (ladzk_at_ite.waw.pl)
Data: Sun 30 Mar 1997 - 23:35:44 MET DST

On Sat, 29 Mar 1997 03:42:43 +0100, Andrzej Karpinski
<karpio_at_priam.umcs.lublin.pl> wrote:

>Najmocniej przepraszam, nie umiem czytac, a krzyczec lubie bardzo. Cieszy
>mnie, ze i kolega to zauwazyl. Nie bardzo rozumiem, co ma wynikac z
>wywodow kolegi na temat MMX.

Ze intel laskawie zrobil polowe tego, co zrobic powinien na poczatku
procesu projektowania procesora - testowanie bitow. Chwala mu za to,
lepiej pozno niz wcale. Ale ja bym chcial jeszcze, zeby tak mozna to
robic na DOWOLNYM z rejestrow (ze o wyjsciu z rejestrow innych jak
akumulator nie wspomne)
>Jak rozumiem kolega posiada A1200 z karta
>MTEC 030/28. Niestety z przykroscia stwierdzam, ze byle 486, ktorych juz

Nie. Pudlo! SunSparc 4, po swietach bedzie Ultra. Prywatnie badziewne
pentium (jak sie nie ma co sie lubi, to sie lubi co sie nie ma... )

>nie ma w sprzedazy ma wieksze mozliwosci pod kazdym wzgledem ;) No i
>arytmetyke BCD! A wspolny licznk rozkazow na naprawde powazna przeszkoda.

Taaa, zwlaszcza blokowe przepisywanie w pamieci! MC68k wzorowana byla
w swej architekturze na PDP11, minikomputerze wszechczasow moim
zdaniem (cwierc wieku kariery, pare roznych technologii - zaczynalo
toto jako pudlo z TTL-ami - a maszyna jakby ciagle ta sama) a Pentium
MMX<-pentium<-i486<-80386<-80286<-(pomijalny 80186)<-8086(lub 8088)<-
<-8080<-8008<-4004 odrzucony przez zamawiajacego.
A wspólny licznik rozkazow utrudnia (wlasciwie uniemozliwia)
rownolegla prace obu jednostek. A przy okazji - czy powyzej 386
zrealizowano wreszcie automatyczne blokowanie jednostki
staloprzecinkowej w czasie operacji zmiennoprzecinkowych, czy nadal
obowiazek zapewnienia ze sie nie pobija o ten wspolny licznik spoczywa
na programiœcie?
>Kotus! Niewiele rozumiesz, a czepiasz sie. Ale Twoje prawo. Pracuj dalej
>na A1200. Nie mam nic przeciwko. Ja niestety juz wyroslem ze sprzetu
>muzealnego. Przepraszam, ale nie zamierzam wracac ;)

Te, dla kogo kotus, dla tego kotus, dla ciebie Pan Darek! a na
sprzecie muzealnym pracuje niestety tylko w domu (ech... ten
przedpotopowy Intel). Niestety na nic lepszego mnie nie stac, z
prawdziwych maszyn korzystac moge tylko sluzbowo.

>Czy kolega moglby wykazac istonienie rozkazow MMX-podobnych w przypadku
>PowerPC oraz UltraSparc? Przegladalem liste rozkazow i wybacz, nie
>doszukalem sie takowych instrukcji...

A co to sa "instrukcje MMX"? testowanie bitow? Ustawianie bitow?
PowerPC w ogole nie ma wiekszosci z instrukcji stanowiacych dume
intela - jako RISC ma tylko niezbedne minimum instrukcji
wykorzystywanych najczesciej, reszta to program. Warto to zauwazyc,
jak sie czyta liste instrukcji. Jak rowniez, ile ktora z instrukcji
zajmuje cykli - po to wymyslono RISC, zeby procesor wszystko
realizowal sprzetowo, a nie przez mikrokod.

tyle moze przydlugiego wyjasnienia ile smiem rozumiec. Jesli urazilem
czyjes uczucia religijne - przepraszam. I zapraszam na
pl.soc.seks.fetish. pentium_MMX

Darek