Wrazliwosc nowych systemow [bylo: BC 3.1 i drukowanie w W95]

Autor: stach_at_amk.rmnet.it
Data: Tue 25 Mar 1997 - 19:51:58 MET

On 1997-03-25 pmpietra said:
>mam wrazenie, ze wiekszosc krytyk kierowanych w stosunku
>do nowych systemow emulujacych Windows 3.1, czyli:
>- OS/2,
>- Win'95,
>- Win NT,
>ma zwiazek z bledami programow, a nie z bledami systemow.

Akurat nie uzywam tych programow
ale uzywam programow pisanych pod DOS
w srodowisku Novell DOS 7 i Multiuser DOS 7.

>Otoz Windows 3.1 mialy bardzo slaba ochrone pamieci
>i zasobow. W ten sposob bledny program mial szanse
>przetrwac w Windows 3.1, a system wywracal sie juz
>po zakonczeniu pracy programu i wywrotka szla na konto
>bledu w systemie.

Czy aby na pewno?

>Natomiast w nowych systemach ochrona jest scislejsza
>i w ten sposob bledny program jest od razu wyrzucany
>z systemu przy najmniejszej probie naruszenia ochrony,
>bez oczekiwania na GPF.

GPF wystepuje jesli program _usilowal_ wykonac
niedozwolona operacje i nie powoduje to wywalenia sie
systemu tylko aplikacji pod MDOS. Tym sie podobno
roznia dobre systemy od gorszych, miedzy innymi :-)))

>drugim (bo u mnie ten program sie wykrzaczyl pod systemem X,
>a pod systemem Y nie) jest zwiazana z bledami tychze programow,
>a nie systemow.

Jest sporo programow, ktore "nie umieja
sie znalezc" w srodowisku wielozadaniowym.
Jesli sa potrzebne trzeba uruchamiac NWDOS 7
bez Taskmanager'a ....
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

`[1;37;40mNet-Tamer V 1.05.1 - Test Drive