Re: Dlaczego Windows?

Autor: Romuald Zylla, T.Uni. of Lodz, PL (zylla_at_lodz1.p.lodz.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 19:41:41 MET

At 12:10 97-03-25 +0100, you wrote:

>Nie czytasz wszystkich listow. Pisalem juz o tym ale napisze jeszcze raz:
>Dlaczego czas odwracania uwazasz za jedynie sluszny argument
>efektywnosci? Wedlug mnie o efektywnosci programu swiadzczy
>calkowity czas od chwili posadzenia tylka przed komputerem do otrzymania
>wynikow i to tych co trzeba. Takze pre/post procesing ma rownie duzy
>wplyw na efektywnosc.

  Przepraszam ze sie wtracam do tak (... cenzura) wymiany zdan;

> Co mi po super efektywnosci kiedy mam pol dnia
>klepac dane i super efektywny program wypluje do pliku tysiace liczb
>z ktorymi niewiadomo co zrobic?

  Toz procedury w FORTRANie sa napisane do obliczen
  a przygotowanie danych musisz (i twoi poprzednicy
  w epoce Odry tez musieli) zrobic sam. Jak sobie napiszesz
  dobry program do wprowadzania danych to nie bedziesz musial
  klepac danych pol dnia - prawde mowiac stracisz tydzien
  na pisanie tego programu :)
  Podobnie wyniki z wielkiego programu/procedury w FORTRANie
  sobie zrzucisz do pliku i jak potrafisz to je wciagniesz
  np do Excela albo Surfera i sobie zrobisz takie zobrazowanie
  jakie bedziesz chcial. A jak tego nie bedziesz potrafil
  to bedziesz narzekal ze dla numerykow jedynym kryterium
  jest szybkosc ich procedury.

> U naz na uczelni jest napisany w
>Fortranie system obliczeniowy i solverowi nie podskoczy mu zaden
>inny program. Co z tego kiedy dane klepie sie godzine a w innym
>systemie (akurat napisanym w C++) modeluje sie konstrukcje przy pomocy
>paru klikniec piec minut.

  No i spodziewasz sie ze mysza wprowadzisz takie dane dokladnie
  z dokladnoscia do setnych czesci po przecinku ?
  A jak dane wprowadzasz niedokladnie to i wyniki nie musisz
  miec dokladnie. A byc moze wogole nie musisz nic liczyc.
  Narysuj wiec sobie wyniki w CorelDraw albo w PaintBrushu
  i daj na zaliczenie.

>Jak przypuszczam numerycy to ludzie ktorym
>sie placi za to zeby robili coraz efektywniejsze algorytmy i z ich
>punktu widzenia efektynosc numeryczna to jedyne istniejace
>kryterium. Ale panowie! programy pisze sie dla ludzi a z punktu
>widzenia uzytkownika to calkowity czas uzywania programu swiadczy
>o efektywnosci.

  No i myslisz ze sa uniwersalne programy, ktore rozwiazuja
  wszystkie problemy wymyslone przez ludzi ?

  Wiec siadaj na laurach i powiedz: mam to w nosie, komputer
  to juz policzyl.

  Ale pozostaje problem: jak powiedziec komputerowi co my
  konkretnie chcemy policzyc - albo inaczej - jak zadac pytanie
  zeby komputer nam odpowiedzial.

  Nie myslisz ze cale to programowanie komputerow jest wlasnie poto.

  A moze powiesz, ze skoro Microsoft nie napisal jeszcze programu,
  ktory rozwiazuje jakis problem to ten problem nie istnieje. :)

--
Romek