Re: Pomocy ! na temat RARa

Autor: Sebastian Maleszewski (sebal_at_free.polbox.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 15:47:16 MET

Bartek Kaczynski wrote:

> Szczerze mowiac tylko "glupki", nie obrazajac autorow tych listow,
> uzywaja Solidowania...Pomijajac jedyna zalete jaka jest lepsze
> upakowanie to solid ma wiele wad.
> Ostatnio moj kumpel dal gierke (80 MB - po spakwoaniu 40MB)
> zsolidowana. Rozpakowalem tylko czesc bo wyszlo mi dysk full (no
> powiedzmy nie popatrzylem ile zajmuje) no i musialem pozniej
> rozpakowac
> od nowa. Skutek nasuwa sie sam. Czekalem 2x dluzej bo musial pominac
> juz
> spakowane pliki.
> [...]

Czesc !

  Calkowicie sie zgadzam (moze za wyjatkiem tego zdania o "glupkach").
W dokumentacji RAR-a (jesli ktos to czytal...) jasno jest napisane,
kiedy zaleca sie stosowanie archiwow SOLID, a kiedy jest to wrecz
odradzane. Zainteresowanych odsylam tam, natomiast tu tylko wspomne,
ze generalnie chodzi o to, ze SOLID nalezy stosowac tam, gdzie
rozpakowujemy zawsze calosc archiwum po pierwsze, a po drugie mniej
nam zalezy na bezpieczenstwie spakowanych danych.
Opisana przez Bartka sytuacje (disk full) nalezy uznac raczej
za wypadek przy pracy, gdyz moim zdaniem jest roznica, czy gierka 80MB
po spakowaniu ma 40MB (SOLID), czy np. 60MB (archiwum zwykle).
Jesli dla kogos to nie ma znaczenia, to po co w ogole te
gierke pakowac i tracic czas, jak mozna od razu przeniesc (na HDD)
calosc.

                                  Sebastian Maleszewski