Re: Sprzet - nowosci

Autor: Marx (mna_at_csbi.katowice.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 08:18:27 MET

Piotr Sobczak wrote:

> Z tego co wiem takie urzadzenia ma juz kilka firm przodujacych w
> nagrywarkach i maja sie one pojawic masowo na rynku do polowy roku.
> Cena bedzie niewiele wyzsza od nagrywarek sredniej klasy.
> Cena plytki CD-RW wynosi ok. $25. Kasowac mozna tylko cala zawartosc plyty a
> nie poszczegolne fragmenty z danymi.
> Pod koniec roku powinny byc juz dostepne pierwsze nagrywarki DVD-R a same
> napedy DVD-ROM lada miesiac.
W dzisiejszej GW jest opis CD-RW.
Podstawowym minusem jest to , że do odczytania płytek zapisanych przez
CD-RW są potrzebne specjalne napędy CD-ROM, których (oprócz w/w CD-RW)
jeszcze nie ma. Jest to spowodowane tym, że płytki CD-RW znacznie
gorzej (x3) odbijają światło, i potrzebne są bardziej czułe diody w
układzie odczytującym.
Jednym słowem - nie warto. Lepiej poczekać na DVD

--
Marek Nazarko
mailto:mna_at_csbi.katowice.pl (CSBI S.A. BHT Katowice)