Re: Sprzet - nowosci

Autor: Mariusz Fras (maf_at_i17unixb.ists.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 15:14:02 MET

Marx (mna_at_csbi.katowice.pl) wrote:
: Piotr Sobczak wrote:
: > Z tego co wiem takie urzadzenia ma juz kilka firm przodujacych w
: > nagrywarkach i maja sie one pojawic masowo na rynku do polowy roku.
: > Cena bedzie niewiele wyzsza od nagrywarek sredniej klasy.
: > Cena plytki CD-RW wynosi ok. $25. Kasowac mozna tylko cala zawartosc plyty a
: > nie poszczegolne fragmenty z danymi.
: > Pod koniec roku powinny byc juz dostepne pierwsze nagrywarki DVD-R a same
: > napedy DVD-ROM lada miesiac.
: W dzisiejszej GW jest opis CD-RW.
: Podstawowym minusem jest to , że do odczytania płytek zapisanych przez
: CD-RW są potrzebne specjalne napędy CD-ROM, których (oprócz w/w CD-RW)
: jeszcze nie ma. Jest to spowodowane tym, że płytki CD-RW znacznie
: gorzej (x3) odbijają światło, i potrzebne są bardziej czułe diody w
: układzie odczytującym.
: Jednym słowem - nie warto. Lepiej poczekać na DVD

Nie jest to tak oczywiste. Nowe CD-romy maja juz miec mozliwosc odczytu plyt
w formacie CD-RW (gl. chodzi o czulsze diody). Ponadto napedy CD-RW czytaja
zwyk\le CD. W zwiazku z tym to raczej posiadacze dotychczasowych CD-romow
"traca" - no wlasnie czy w takiej sytuacji warto kupowac CD-rom w tej
chwili ???

O ... mam akurat 2 prospekty z Cebitu: Toshiba CD-Rom x16 - jest napisane
"Supports CD-RW" - nie jestem pewien jak to traktowac, nic wiecej nie
ma na ten temat ; i drugi Teac PD-518E - to chyba wlasnie naped CD-RW -
odpowiednika CD-roma x8 tejze firmy tylko, ze oprocz konwencjonalnych CD
obsluguje "PD cartridge" czyli plyty wielokrotnie zapisywalne (poj. 650MB)

Tylko te ceny! W wyborczej napisali, ze beda porownywalne z dotychczasowymi
napedami - ale pewnie chodzi o ceny nagrywarek (CD-R).

maf