Re: Dysk FUJITSU 2,5 G

Autor: Pawel Sikora (pawel_at_pmc.com.pl)
Data: Fri 21 Mar 1997 - 01:05:50 MET

Artur Jarkiewicz wrote:
> [...]
Zakazac uzywania coretesta!

> Po pierwsze
> Brak informacji na jakim komputerze ten dysk pracuje. To ważne bo nikt
> mi nie wmowi ze identyczny transfer osiagnie na AT 286 jak i na Pentium.
Ale identyczny dostane na 486sx33 w plycie z PIO4 jak i na pentium
250MMX.
> Nawiasem mowiac moj Seagate 2.5 GB (ST52520A) osiaga 4.1 MB/sek (Pentium
na wew. cylindrach - na zewnetrznych jest i 1.5-2 razy
szybciej - test NDD jest narzetelniejszy bo wyklucza wplyw cache.
> Po drugie
> Sa Firmy i firmy. Niektore z nich zajmowaly sie dyskami twardymi za
> czasow XT (vide Seagate) i w chwili obecnej sa potentatami, ktorych stac
Z czasow XT pamietam Seagate, Microscience, Miniscribe, Nec, Priam,
Winchester. Pozniej Kalok, WD, Maxtor, Micropolis

> Po czwarte
> Twierdzenie ze dysk jest zlomem czy nie po miesiacu uzytkowania to
> troche chwalenie dnia przed zachodem slonca. Tak naprawde to dopiero po
> mniej wiecej roku uzytkowania - jak nie padl to znaczy ze dobry.
A mnie sie wydaje ze o tym czy dysk jest dobry moga dac pojecie
tylko testy w zespole statystycznym co najmniej 1000 sztuk (aby osiagnac
blad 3%) przez zakladany podwojny czas uzytkowania czyli 10 lat .
Przy takim tescie mozna dopiero zbadac rzeczywisty MTBF, a nie
prognozowac jak podaja to producenci.
> Z tym, ze po roku to i juz i tak nie bedzie mialo znaczenia.
>
> Osobiscie zycze Ci aby twoj dysk wyrobil swoje MTBF (ciekawe ile ma?).
Z prawdopodobienstwem 50% wyrobi.

MTBF znaczy mean time between failures - jak komus jescze nie wystapila
pierwsza failura z tych dwoch pomiedzy ktorymi jest mierzony czas
to moze spac spokojnie :)