Re: Dysk FUJITSU 2,5 G

Autor: Artur Jarkiewicz (ajark_at_meil.pw.edu.pl)
Data: Tue 25 Mar 1997 - 03:48:06 MET

bolek wrote:

> Witam
> Posiadam dysk fujitsu od miesiaca i jak dotad nie mialem z nim zadnych
> problemow. Pisze ten list gdyz niedawno byla dyskusja na ten temat.
> Stwierdzono ze dysk ten to zlom. Musze sie przyznac ze nie mam powodu by
> potwierdzic te zarzuty. Specjalnie przetestowalem go kilkoma
> najpopularniejszymi testami. A oto wyniki i sami zdecydujcie zlom
> czy nie zlom.
> Checkit ver 3.0
>
> Transfer 2465.9 KB/s
> Sredni czas 9.7 ms
> Track to .. 4.3 ms

> [...]

Nie sadze aby twierdzenie ze dysk TAKI-A-OWAKI jest zlomem czy nie,
ferowac na podstawie wynikow kilku testow.

Po pierwsze
Brak informacji na jakim komputerze ten dysk pracuje. To ważne bo nikt
mi nie wmowi ze identyczny transfer osiagnie na AT 286 jak i na Pentium.
Nawiasem mowiac moj Seagate 2.5 GB (ST52520A) osiaga 4.1 MB/sek (Pentium
100MHz 32MB RAM - NU Sysinfo 8.0) i jezeli mamy opierac sie tylko na
wynikach testow szybkosci to twierdze ze twoj Fujitsu to faktycznie
zlom.

Po drugie
Sa Firmy i firmy. Niektore z nich zajmowaly sie dyskami twardymi za
czasow XT (vide Seagate) i w chwili obecnej sa potentatami, ktorych stac
na wielomiliardowe badania naukowe i opracowywanie nowych technologii.
Reszta ktora zajmuje sie tym od dwoch czy trzech lat (albo i krocej -
jakos rok temu nie slyszalem o dyskach Samsunga, ktorych obecnie
zatrzesienie na gieldzie) i zrzyna istniejace juz rozwiazania bez
opracowywania wlasnych nie moze zaslugiwac na miano dobrej firmy.

Po trzecie
Radze poczytac zagraniczne pisma komputerowe. Wyniki testow
porownawczych opieraja sie tam na doswiadczeniach wielu ludzi - sa chyba
dosc obiektywne, no nie? No ale od czego sa grupy dyskusyjne...

Po czwarte
Twierdzenie ze dysk jest zlomem czy nie po miesiacu uzytkowania to
troche chwalenie dnia przed zachodem slonca. Tak naprawde to dopiero po
mniej wiecej roku uzytkowania - jak nie padl to znaczy ze dobry. Z tym,
ze po roku to i juz i tak nie bedzie mialo znaczenia.

Osobiscie zycze Ci aby twoj dysk wyrobil swoje MTBF (ciekawe ile ma?).

Artur (ajark_at_meil.pw.edu.pl)