Re: IBM OS/2 Warp v.4 - wersja edukacyjna - juz jest !

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Wed 19 Mar 1997 - 02:19:34 MET

On Tue, 18 Mar 1997 21:47:53 +0100 (CET), Andrzej Karpinski wrote:

>Mimo, ze z technicznego punktu widzenia OS/2 mi sie podoba, powiem wiecej
>- jest swietny, to przychylam sie z bolem serca do powyzszej wypowiedzi,
>ze stosowanie OS/2 traci jakikolwiek sens wobec braku aplikacji,
>zainteresowania klientow oraz samego producenta nowym systemem. OS/2
>umarl, Gates znow mial racje. Teraz tylko nie dajmy sie opetac przez
>W95...

bardzo rzadko zdarza Ci sie Karpio, wypowiadac na tematy o ktorych
niewiele wiesz, tym razem Ci sie to jednak zdarzylo.
W powyzszym nie ma ani jedego zdania prawdziwego.
Jedyny obszar zastoson w ktorym dla OS/2 naprawde brakuje aplikacji
to profesjonalna grafika komputerowa i profesjonalne DTP.
Ale NAPRAWDE profesjonalne, bo w przypadku 90% osob,
ktore mi powiedzialy ze nie moga sie przesiasc na OS/2
(mimo ze G'95 doprowadza ich nieraz do szalu)
poniewaz brak OSowej wersji Corel Draw (tzn. jest ale przestarzala)
- gdy zapoznalem sie z tym co rzeczwiscie robia pod tym (spiraconym
 rzecz jasna) Corele to byly pierdulki, ktore z palcem w ...
otworze centralnym compact dysku mozna zrobic pod ColorWorks czy Impos/2.
To tyle co do aplikacji.

Co do zainteresowania klientow: w zeszlym roku sprzedano
wiecej kopii OS/2 niz wNT, a jak sie czyta czasopisma komputerowe
to rzeczywiscie mozna dojsc do wniosku ze wNT "jest wszedzie"
a OS/2 wogole nie istnieje.
Co do zainteresowania producenta - OS/2 jest produkowany i jest
(i bedzie) rozwijany. To ze IBM przestal wydawac grube pieniadze
na reklame w miejscach gdzie trafia ona w rynek soho,
to nie oznacza ze nie promuje tego systemu wsrod swoich prawdziwych
klientow tzn. rynku Fortune 500.

OS/2 umarl - to zdanie slysze od dnia w ktorym po raz pierwszy
uslyszalem o OS/2, prawdopodobnie bylo to wlasnie pierwsze zdanie
o OS/2, ktore wole slyszalem.
Bylo to juz laaaaaaaaaaaaata temu.
a OS/2 wciaz zyje i ma sie niezle.

Gates mial (znowu?) racje
Hmmmmmmm
Czyzby mial ja rowniez wtedy (moge Ci podrzucic AVI z filmikiem)
gdy obwieszczal na konferencji prasowej w Redmont ze OS/2
to najwazniejszy kawal software'u wyprodukowany w latach 80tych,
i ze trzeba sie zaczac z nim oswajac bo dla ogromnej wiekszosci
z nas bedzie to system na ktorym przyjdzie nam pracowac przez zapewne
najblizsze 20 lat? Nazwal OS/2 systemem lat 90tych. (drugie dziesiec
lat dorzucil zapewne ze wzgledu na znana~ "latencje~", dzieki ktorej
do dzis sprzedaje sie mase kopii MS-DOS (a ile sie uzywa!))

Grego

ps. a moze i wtedy Gates mial racje kiedy obwiescil ze Internet
  to zabawka dla hobbystow, a prawdziwie uzyteczne narzedzie to dopiero
  on da szerokiemu swiatu (nieslawnej pamieci MSN)
  Ile jeszcze takich CHOLERNIE GRUBYCH burakow musze zacytowac
  zanim przestanie sie uwazac ze Gates jest nieomylny?
  Genialny to on jest, ale nieomylny to jest jedynie Bog
  (a i tu czasem mam watpliwosci, bo w koncu to On stworzyl czlowieka)

ps. i watpliwosc do watpliwosci: czy pod ostatnim zdaniem powinno byc
  :-) czy raczej :-(

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi