Re: jaki monitor 15"

Autor: Maciej Figatowski (MFigatowski_at_impaq.com.pl)
Data: Tue 18 Mar 1997 - 14:12:08 MET

On 18 Mar 1997 11:22:35 GMT, Piotr Marek Jr. <pmj_at_usk.pk.edu.pl>
wrote:

> witam,
>
> do tej pory rozwazalem monitory Sony SFII, Nec XV15+
> Philips Brillance 15" (nie pamietam oznaczenia),
> ewentualnie jakiegos Panasonica.
> duzo tu bylo narzekan na Sony. czemu?
>
> zalezy mi na jakosci obrazu, plaskosci kineskopu ;-),
> czestotliwosciach odswierzania (1024x768 co najmniej 75 Hz)
> i mozliwosciach regulacji parametrow.
>
> czy ktos ma za soba doswiadczenie w kupowaniu 15" na
> wlasnej skorze? z gory dziekuje za (p)odpowiedzi.
>
>Piotrek
>--

Cześć!

Osobiście kupiłem 3 tygodnie temu nowy monitor (na giełdzie) i bardzo
sobie go chwalę. Za całe 1200 zł dostałem ADI MicroScan 15", o jakości
obrazu porównywalnej jeśli nie lepszej niż Philips Brilance 105B. W
pracy używam tego ostatniego, więc mam możliwość porównania: obraz
jest co najmniej porównywalny. Wypraktykowałem: 1024x768x80Hz (może to
zaleta egzemplarza, ale udało się na obu).
Jeśli chodzi o możliwości regulacji tgo w obu modelach podobnie:
centrowanie/wielkość obrazu, zinekształcenia poduszkowe i trapezowe,
obrót wokół osi. Brillance 105B ma dodatkowo wzmacniacz audio z
yjściem na słuchawki, a 105A także głośniki, ale w domu lepiej
podłączyć komputer po prostu do dobrego wzmacniacza z porządnymi
kolumnami.
Co do Sony, to nie słyszałem narzekań, zwłaszcza na modele z
kineskopem typu trynitron.

        Maciek