Re: jaki monitor 15"

Autor: Anna Smiec (smiec_at_saxon.pip.com.pl)
Data: Tue 18 Mar 1997 - 18:05:36 MET

On Tue, 18 Mar 1997, Piotr Marek Jr. wrote:

> witam,
>
> widze, ze troszke sie spoznilem, bo dyskusja
> o monitorach 15" juz byla. moze jednak ktos
> mi pomoze wybrac.
>
> - musze kupic monitor (stary mi zdechl :-( )
> - musi to byc 15" (na porzadne 17" mnie nie stac)
> - cena monitora jest sprawa DRUGORZEDNA
> - zalezy mi na jakosci (jestem krotkowidzem spedzajacym
> pol zycia na gapieniu sie w monitor ;-)))
>
> do tej pory rozwazalem monitory Sony SFII, Nec XV15+
> Philips Brillance 15" (nie pamietam oznaczenia),
> ewentualnie jakiegos Panasonica.
> duzo tu bylo narzekan na Sony. czemu?

> [...]

Uzywajac konta siostry chcialbym dolozyc swoje trzy grosze do tej listy.
Prosze wiec sie nie dziwic, ze mail jest od Anki a podpisalem sie jako Piotr.

Monitory Sony sa wspaniale, cudne, naj.. naj.. naj.., ale: wiele osob
bardzo narzeka na dwa paski przechodzace przez ekran (ktore szczegolnie
widac na bialym tle windows) na wysokosci 1/3 i 2/3 ekranu. Coz.. tak
wyglada kineskop trinitron: odbiega on w budowie od "zwyklych" kineskopow,
dzieki czemu ma duzo wieksza ostrosc, niemniej ma te dwa paski. Coz...
"cos za cos".

Co do moich doswiadczen z monitorami 15": roku temu, kupilem sobie
monitor 15" firmy KFC (ktora na rynku wystepuje takze jako Smile czy
jakos tam podobnie) i nie mam z nim problemow. Ma on cyfrowe sterowanie,
wyswietlacz cieklokrystaliczny, Power sawing i cos jeszcze - slowem -
calkiem przyzwoity. Nie jest on juz jednak sprzedawany (chyba go wyparl
jakis lepszy model - chyba z OSD zamiast LCD). Niemniej jak bedziesz sie
zastanawial to rozwaz takze i ta firme. Moge takze polecic monitor
firmy Bridge - nie pamietam jego sumbolu bo mam go w pracy - niemniej
ma 15", OSD i dziala calkiem calkiem - 75 Hz na 1024x768 wyciaga.

I jeszcze jedno: przy wyborze monitora warto zobaczyc u sprzedawcy jak
dziala i czy ma wystarczajaco dlugi kabel sygnalowy. Kupilem kiedys 14"
ktory po rozpakowaniu w domu okazalo sie, ze ma niewystarczajaco dlugi
kabel. Poszedlem wiec do sklepu, kupilem przedluzke, podlaczylem.. i..
zobaczylem tak nieostry obraz, ze az sie zalamalem :( Warto wiec
sprawdzic za wczasu, aby sie nie nabrac jak ja.

                                        Powodzenia
                                                Piotrek