Re: Komputer masowy (Bylo: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW))

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Mon 17 Mar 1997 - 07:53:23 MET

Jaroslaw Lis <lis_at_ict.pwr.wroc.pl> napisał(a) w artykule
<332bf319.9764421_at_news.ict.pwr.wroc.pl>...
> On 16 Mar 1997 07:37:15 GMT, "Pawel Komos" <progel_at_szc.ternet.pl>

> Boom zaczal sie w 93 - wraz z wprowadzeniem VAT. Komputery z tej
> okazji drozaly o 22%, wiec sprzedano ich multum osobom prywatnym.

To tez nie jest zupelnie prawda. Komputery byly wczesniej obciazone 20%
podatkiem obrotowym, ktory byl zwracany przy zakupie na firme. Dla
uzytkownika prywatnego komputer podrozal o 2%. Reszta to byl czysty
marketing.

> I chyba sie nie pomylilem. Ja "wyrzucilem" przez te 5 lat mnostwo
> czesci, ale .... nie na smietnik. Trafily do kogos, on pewnie tez
> komus przekazal. Te co byly po firmach pewnie do dzis tam sluza do
> mniej ambitnych zadan, albo pracownicy wzieli dla dzieci.
> 5 lat temu .... 386DX, 4MB, HDD 120, Trident 8900 - wyrzucilbys takie
> dobro :-) na smietnik?

Piec lat temu rozdawalo sie plyty 286. Tylko nieliczne z nich sa jeszcze w
uzytku. Ale faktycznie mamy kupe roznego 'dobra' po szufladach, od plyt XT
i Herculesow zaczynajac.

Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl