Re: Dlaczego Windows? Off-topic...

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Thu 13 Mar 1997 - 10:37:36 MET

Jaroslaw Rafa wrote:

> Pokaz mi pod Unixem jakies "registry", w ktorym program moze cos
> pozmieniac.
> Uzytkownik nie bedacy rootem w ogole nie moze nic zapisac w plikach
> systemowych i koniec, kropka!
[ciach]

A czy zwykły użytkownik może zmieniać konfigurację UNIXa? Nie. Czy może
zainstalować program, który wymaga zmian w konfiguracji (np. services
czy inetd.conf)? Nie. Pozornie pełne szczęście. Jest tylko jeden haczyk.
Gdy w firmie masz ponad 70 PCów (jak u mnie) i gdyby na wszystkich był
UNIX, to albo potrzebowałbyś stada adminów albo każdy byłby rootem swego
PCta ze skutkami o wiele gorszymi niż jakiekolwiek zmiany programowe w
registry (root nieuk zniszczy więcej niż Office97). I to pomijając fakt,
że do nauczenia tych parudziesięciu osób np. Linuxa potrzeba by jeszcze
jednego plutonu specjalistów :-((

JP.

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland