Re: szkoda [bylo odp. dla Grega na Dygresja-2skaz.]

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Thu 13 Mar 1997 - 10:06:44 MET

On Thu, 13 Mar 1997 00:09:29 +0100 (CET), Marek Sokol wrote:

>a tak btw: ciekawe kto z szanownych listowiczow bedzie mial cywilna
>odwage przyznac sie ze uzywa piratowanego softu ?
>zaczne ja. mam piracki program do ksiegowoski. potrzebny mi byl zeby
>pocwiczyc drewniana obsluge do egzaminu z rachunkowowsci.

ja w dokladnym sensie piractwa, tzn uzywaniu spiratowanego soft'u
sumienie mam czyste. Ale w szerszym - takie calkiem czyste to ono nie
jest. Wystarczy zajrzec do naglowkow mojej poczty - uzywam juz ponad
rok PM Mail'a i wciaz go jeszcze nie zarejestrowalem (taki wstyd!).
Z poczatku wogole nie mialem zamiaru tego robic, bo mial za duzow wad,
ale tak jakos z dnia na dzien przybywalo folderow, filtrow, programikow
a i PM Mail w kolejnych wersjach sie poprawial, i dzis juz chyba nie
zdecyduje sie przejsc na MR2/Ice bo za duzo by mnie to czasu kosztowalo,
czasu ktorego po prostu nie mam.

  Tak wiec kajam sie publicznie (co mi sie nalezy, zwazywszy na
glos jaki zabieralem w dyskusji o piractwie) i obiecuje poprawe.

Grego

p.s. wolalem sie sam przyznac, zanim ktos look'nie do headerow
 a potem powie mi - Grego, zamiast sie stroic w szatki niezlomnego
 zarejestruj lepiej swoj program pocztowy.

p.s.2. mam i inne grzeszki na sumieniu. np. wersje beta roznych
  development tools ktorych licencja wygasa w momencie wyjscia
  na rynek wersji produkcyjnej. (Aczkolwiek nie uzywam ich absolutnie
  do produkcji czegokolwiek za co mi placa). Jak wiec widac - swiety
  to ja nie jestem.
    Jak juz pisalem - nie chodzilo mi o walke z KAZDYM przejawem
  piractwa. Ja tez moge zrozumiec pewne "okolicznosci lagodzace".
  Chodzilo mi wylacznie o to by skonczyc z samooklamywaniem sie,
  z robinhoodyzmami i wogole z dorabianiem ideologii do brudnych
  majtek. To JEST nieuczciwe, i choc nie zamierzam osadzac nikogo
  kto sie w takich czy innych warunkach zdecydowal na taka czy inna
  nieuczciwosc (bo moze na jego miejscu robilbym jeszcze gorsze rzeczy)
  o tyle nie zamierzam sie przyczyniac do zapewnienia takiemu komus
  komfortu moralnego. Sam sobie takiej taryfy ulgowej nie udzielam,
  wiec dlaczego mialbym udzielac jej innym?

Gregorio Kus         Grego_at_RMnet.it           Grego_at_cyberspace.org
ROMA, Italy          2ndAdmin_at_iName.com       Grego_at_FreeNet.hut.fi