Re: 2 osoby skazane za piractwo komputerowe (z GW)

Autor: Pawel Komos (progel_at_szc.ternet.pl)
Data: Wed 12 Mar 1997 - 23:43:32 MET

Marcin Jagodzinski <marcinj_at_ikp.atm.com.pl> napisał(a) w artykule
<33266631.677027_at_news.onet.pl>...

--
> kukielki prof. Miodka, bo tak jest bardziej user-friendly.
>
> Problem jest taki: Gates naprawde wierzy, ze dzieki jego programom, praca
> bedzie zabawa. Facet jest inteligentny a wierzy w taka bzdure... Fun,
fun,
> fun.

To chyba jest troche inaczej. Znaczna grupa ludzi (chyba wiecej niz 50%
populacji) obawia sie pracy z komputerem. Psy, dzdzownice itd. maja pomoc w
przezwyciezeniu leku i spowodowac, ze ci ludzie kupia wiadomo jaki system
operacyjny. Jest o co grac - komputer ciagle jest zbyt skomplikowany w
obsludze zeby stac sie naprawde masowym i masowo sprzedawanym produktem. A
Gates nie przyjmuje niczego na wiare - oni tam w Microsofcie sadzaja w
laboratorium calkiem 'zielonych' ludzi przy komputerach i obserwuja, jak ci
ludzie sobie radza. Kazda koncepcja interfejsu uzytkownika, systemu  pomocy
itp. jest najpierw w ten sposob sprawdzana. Mozna to wysmiewac, ale daje to
wyniki mierzone iloscia sprzedanych kopii. Lepiej sie z nich nie smiac
tylko uczyc sie od nich tego, co robia dobrze.
Pozdrowienia
Pawel Komos
progel_at_szc.ternet.pl